Skitsnack bakom ryggen
Jag är runt 30.. Umgås med två väninnor som är i samma ålder. Nu har jag dock kopplat ihop ett och ett och förstått att de här vännerna pratar vääldigt mycket bakom såväl min som varandras ryggar. Jag orkar inte med detta längre och försöker på ett fint sätt att dra mig ur. Jag kan inte förstå hur man kan snacka så mycket för att sedan umgås som om ingenting har hänt. Det är inte första gången jag ser detta fenomen bland kvinnor. Det är framförallt den ene av dessa två som har en väldans benägenhet att skvallra och prata bakom andras ryggar. Jag är 100 % på att det som sägs till mig även sägs OM mig. Jag har vid flera tillfällen poängterat vad jag tycker om skitsnack och att man bör stå för vad man har sagt. Hon är av den åsikten att hon inte ska behöva ändra på sig. Nu känner jag att det här snacket har spårat ur fullständigt vilket gör att vi inte kan umgås, allihop, tillsammans. Jag tog upp det med båda - att jag önskar att vi slutar prata varandra och att jag fr o m nu tar avstånd från det. Jag hör ju vad som sägs även om övriga vänner. Till saken hör att dessa vänner är singlar och just nu sitter och angriper alla par i deras närhet och det handlar om alltifrån att man har "fel" partner, inte gifter sig snabbt nog, inte skaffar barn snabbt nog, inte verkar lyckliga nog, umgås för mycket med sin partner osv.. Jag och sambon har också fått oss en slev av denna soppa genom insinuationer att han "håller mig hemma", är för ung för mig och att det därmed är "dömt att misslyckas" mellan oss. Jag skulle kunna låta det rinna av och se det för vad det är: två bittra singlar som inte har några än varandra - eller - konfrontera snacket en gång för alla. Jag är inte så bra på det, dock. Så vad är era tips? Hur får jag ett slut på deras skit?