Inlägg från: Anonym (hj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hj)

Vita fläckar på kroppen

Med stor sannolikhet hudsvamp. Kan behandlas med Fungoral. Hjälpr inte det så sök läkare, det finns receptbelagda medel. Det kan vara mycket svårt att bli av med, vissa får helt enkelt leva med det. 

• Anonym (hj)
    Bonsaiii skrev 2014-01-02 15:25:41 följande:
    Men svamp kliar och flagnar. Jag gissar ändå på vitiligo.
    För att utesluta svamp kan du smörja med daktacort eller pevaryl i 10dgr, blir du bra då var det svamp. Är det vita kvar då är det ngt annat.
    Nej, svamp behöver varken klia eller flagna. Min gjorde det inte, den gick bort med fungoral, men jag fick behandla några omgångar. Min kompis har kronisk svamp, den varken kliar eller flagnar och har aldrig gjort det - hon har provat alla behandlingar som finns men fått veta att hon bara får leva med det.
  • Anonym (hj)
    Anonym (...) skrev 2014-01-02 22:04:09 följande:
    Dina fläckar syns ju ingenting, är du väldigt jätteblek månne?
    Jag är extremt blek och ändå syns mina vitiligofläckar väldigt bra.
    Här på hals och bröst:

På handryggen är stället de syns mins på, i närbild såhär:

Det är med stor sannolikhet för att det inte är vitiligo.
  • Anonym (hj)
    Anonym (...) skrev 2014-01-02 22:49:56 följande:

Såhär såg fläckarna ut för drygt två år sedan på sommaren, när jag var lite mer solbränd.
    Tror du fortfarande att det är något annat än vitiligo?

Japp, jag tror definitivt på hudsvamp. Gå till din husläkare och se vad han/hon säger.
  • Anonym (hj)

Det ser ut precis som det jag haft och en av mina vänner har. Det ser inte alls ut som vitiligo, som några vänner och min svärfar har. Men naturligtvis, allt kan se olika ut, speciellt på bild.

Svar på tråden Vita fläckar på kroppen