• MrsMikas

Smal loftsäng - var finns det?

Hej på er!

Nu har jag googlat massor och jag går bet, nu får vi se om nån är bättre än jag på det.

Jag är på jakt efter en loftsäng - och en SMAL sådan, till min 4-åring. 
    Helst en som är 80*200, 70*190 funkar också. De flesta jag hittar är 90 breda, det går inte in i våra smaaala rum utan att täcka antingen fönstret eller lampknappen.

4-åringen har bestämt att hon och lillebrorsan (1 år) ska sova tillsammans, så tanken är en loftsäng (inte fullhöjd) och sen ställa en juniorsäng under (har en ikea kritter). Ett sovrum och ett lekrum får de då. 

Så VAR hittar jag en sån säng. En smal loftsäng som inte är jättehög.. som jag inte behöver betala hur mycket som helst för. Nån som har hittat en?

Tipsa mig plz!

• Svar på tråden Smal loftsäng - var finns det?
  • Monchichier

Bygg en själv?
    Men jag tror att du kommer att få problem när ni ska hitta en matchande madrass till sängen.
    Om ni inte vill göra den själva också dvs..

• Michanna

varför inte en smal våningsäng med extra bräda som skydd för lillen ?

• MrsMikas
    Michanna skrev 2014-01-02 12:01:12 följande:
    varför inte en smal våningsäng med extra bräda som skydd för lillen ?
    För att en våningssäng känns lite för hög. En halvhög loftsäng känns lite mer.. safe. Ja, jag kanske är lite paranoid.
  • Kodia

En våningssäng blir nog billigare och snyggare! Och lättare att hitta...

• MrsMikas
    Monchichier skrev 2014-01-02 11:41:57 följande:
    Bygg en själv?
    Men jag tror att du kommer att få problem när ni ska hitta en matchande madrass till sängen.
    Om ni inte vill göra den själva också dvs..
    Madrass har jag inget problem att fixa. Det är ju bara att skära till en som är lite för stor, det löser jag. Men bygga en loftsäng.. Hm. Jag KAN säkert - men får väl erkänna att jag inte precis är snickare. Och mannen är om möjligt ännu mer hopplös
  • MrsMikas
    Kodia skrev 2014-01-02 12:07:34 följande:
    En våningssäng blir nog billigare och snyggare! Och lättare att hitta...
    Ja, men högre också. Vågar man slänga upp en 4-åring i en fullhög våningssäng?
  • MrsMikas
    MrsMikas skrev 2014-01-02 12:08:15 följande:
    Ja, men högre också. Vågar man slänga upp en 4-åring i en fullhög våningssäng?
    Många vånings- och loftsängar har rutschkana. Tyvärr är vårt rum så smalt så det funkar inte Annars är det ju ett mer säkert sätt att ta sig ner när man är trött mitt i natten...
  • Monchichier
    MrsMikas skrev 2014-01-02 12:07:39 följande:
    Madrass har jag inget problem att fixa. Det är ju bara att skära till en som är lite för stor, det löser jag. Men bygga en loftsäng.. Hm. Jag KAN säkert - men får väl erkänna att jag inte precis är snickare. Och mannen är om möjligt ännu mer hopplös
    Det är inte så svårt som man kan tro. Tar typ max en helg om man har alla verktyg.
  • MrsMikas
    Monchichier skrev 2014-01-02 12:17:02 följande:
    Det är inte så svårt som man kan tro. Tar typ max en helg om man har alla verktyg.
    Ja, men den får ju gärna se hyfsad ut, inte som hej-kom-och-hjälp-mig

Hur tänker du? En färdig ribb-botten och sätta på ben? Eller slänga upp på två bokhyllor? Har sett en del som har fixat upp ex. kritter på två expedit-hyllor (IKEA), men blir så smalt så det är svårt att få in juniorsängen under då. 
  • Monchichier
    MrsMikas skrev 2014-01-02 12:21:57 följande:
    Ja, men den får ju gärna se hyfsad ut, inte som hej-kom-och-hjälp-mig

Hur tänker du? En färdig ribb-botten och sätta på ben? Eller slänga upp på två bokhyllor? Har sett en del som har fixat upp ex. kritter på två expedit-hyllor (IKEA), men blir så smalt så det är svårt att få in juniorsängen under då. 
    nej, jag tänker en säng från grunden, du kommer typ aldrig hitta en ribbotten på 70-80 cm bredd.
    Det är bara att snickra ihop en ram och lägga en mdf skiva som ribbotten.
Svar på tråden Smal loftsäng - var finns det?