• pinkfriday

Tako Jumper X

Är det någon som har en sån vagn? Är ni nöjda? Hur hög är den?

Jag är 175 cm lång och tycker att många barnvagnar känns väldigt låga.

Vill veta allt om Tako's vagnar. Är dom så bra som dom ser ut.

Har ingen möjlighet att åka till butik och kolla, om jag ska 

beställa en så blir det via nätet. Därför vill jag gärna ha synpunkter !

• Svar på tråden Tako Jumper X
  • Gott svart kaffe

Har en sådan inköpt 2011. Nu tredje barnet som ligger i den. Inga problem. Haft en punktering men det berodde på för hård pumpning troligtvis. Var också rädd att den skulle vara låg men det tycker jag inte den är. Har inte möjlighet att mäta nu men måtten finns på nätet. En smidig vagn som går bra på alla underlag, de svängbara framhjulen är super! Skön att köra. Min sambo är 1,84 och han har aldrig sagt något om att vagnen skulle vara låg eller på annat sätt obekväm att köra. Jag tror inte du kommer att ångra ditt val om du köper den.

• pinkfriday

Gott svart kaffe - Ok, det låter jätte bra :) Beställde ni via nätet lr köpte ni i butik? :)

• pinkfriday

Har läst runt lite om vagnen och vi har bestämt oss. Vi har beställt en Tako Jumper X.

Vi tog en 2 i 1 utan bilstol. Håller tummar och tår att vi ska bli nöjda med denna :)

• Bumbi87

Pinkfriday: Har ni beställt er Tako vagn än?  Får jag fråga vart ni beställde den i så fall?   Vi ska nämligen också beställa en Tako vagn :)

• pinkfriday

Tyvärr fick vi aldrig någon vagn. Blev en massa krångel med beställningen och 

företaget kändes oseriöst. Så vi köpte en annan vagn i butik istället då jag

inte vågade lägga en ny beställning via nätet, då det är så kort tid kvar tills bf.

• Bella2012

Vi åkte till butiken Pyret och snäckan i Lund och beställde drifrån direkt efter att ha känt på vagnen på plats.
    Snabb lev tid och 5000kr för alla 3 delar.

Använder sittdelen nu och är fortfarande nöjda.

• Bumbi87

Pinkfriday:  vart ifrån beställde ni vagnen?  Jobbigt att den aldrig kom.

Bella2012: Vi funderar också på att beställa från pyret och snäckan... Skönt att ni fortf är nöjda med vagen.

hur länge ungefär använde ni liggdelen?  

använder ni fortf babyskyddet?

• Bella2012
    Bumbi87 skrev 2014-02-10 11:48:49 följande:

Pinkfriday:  vart ifrån beställde ni vagnen?  Jobbigt att den aldrig kom.

Bella2012: Vi funderar också på att beställa från pyret och snäckan... Skönt att ni fortf är nöjda med vagen.

hur länge ungefär använde ni liggdelen?  

använder ni fortf babyskyddet? 

Prova och känn efter. Vi tyckte att personalen i butiken var verkligen också kunnig och trevlig mot en som kund.
    Hmmm nu kommer jag inte ihåg exakt men tror att vi använde liggdelen till 7mån och gick över till sittdelen sen som också kan fällas ner helt och användas som stor liggdel.

Nej vi anväder inte babyskyddet då vår flicka är 1,5.
    den använde vi tills hon lärde sig att sitta ungefär.

• FlitigaLis

Vi använde vår tako i ett år. Kommer ens försöka sälja skiten utan bara slänga den på tippen där den hör hemma.

Det är skräp rakt igenom och nu när vi väntar nästa barn har vi köpt en begagnad brio istället

• Bumbi87
    FlitigaLis skrev 2014-03-04 22:26:14 följande:
    Vi använde vår tako i ett år. Kommer ens försöka sälja skiten utan bara slänga den på tippen där den hör hemma.

Det är skräp rakt igenom och nu när vi väntar nästa barn har vi köpt en begagnad brio istället

Vad va det som du/ ni inte gillade med Tako´n ?
  • Skutt

Vi köpte vår tako våren 12. Liggdelen är liten och sittdelen har vi nästan ej använt . Det bästa var babyskyddet:) super smidigt in och ut ur bilen och bara klick i vagnen. Vi använde den jättemycket och var super nöjda. Slapp att bära runt på babyskyddet. Vi köpte vagnen mest för just babyskyddet då vi även har en annan vagn. Vi kommer att använda den till babyn som väntas i september med:)

• mummytobe

Vi beställde vår Tako Jumper X i januari 2013 och fick den levererad en månad senare. Allt frid och fröjd så långt. Hörde efter beställningen om att leveranstiden skenat iväg för många, men här gick det undan. Vi märkte ganska snabbt att vagnen gick ojämnt, vobblande bakhjul, men tänkte att det troligtvis var ojämnt med luft i hjulen. Ganska snart köpte vi en resevagn som vi mer eller mindre använde hela sommaren men när hösten kom var vi tvungna att ha en ordentlig vagn. Så vi kontaktade dinbarnvagn.se där vi hade beställt vagnen. De sa att det var ett känt problem med innerslangarna på hjulen och att de skulle skicka nya bakhjul på en gång. Det gick tre veckor och jag hörde inget... Så jag tog vagnen till en cykelmakare som bytte innerslang. Problemet kvarstod. Under tiden mailade (och försökte ringa men de svarade inte) och efter två månader kom det ett mail med ursäkter varför jag inte fått några hjul. Eftersom jag visste att felet inte satt i bakhjulen/innerslangarna åkte vi helt enkelt ner till butiken i Malmö. Vi provade ett par hjul som fanns i butiken och vagnen vobblade som aldrig förr. Blev lovad ett nytt chassi och efter ytterligare tre veckor kom det... (Eller, jag hämtade det själv nere i Malmö) Och så var det samma problem med det nya chassit... Efter en vecka åkte jag ner igen och blev erbjuden ett laret-chassi. "Det går att klicka i jumpers delar i larets". Jovisst... det gick... men det blev en konstig lutning som min dotter inte fixade. Så jag väntade ytterligare tre veckor (för då skulle det komma en ny leverans) men när det inte kommit nått nytt chassi packade jag bilen med alla delar och hävde köpet på plats i Malmö. Det skulle ta 30 dagar att få tillbaka pengarna (på kontot) eftersom Klarna skulle kopplas in. Jag mailade en gång i veckan men fick aldrig någon bekräftelse på mailen, inte heller svarade de i telefon. När det gått 28 dagar ringde jag Klarna för att följa upp på det. De hade inte fått besked från dinbarnvagn.se att köpet skulle hävas och jag skulle få pengar tillbaka. Men jag tänkte (läs hoppades) att de kanske skulle föra över pengarna direkt, utan Klarnas inblandande, så jag avvaktande. Men på den trettionde dagen tog jag kontakt med polisen och gjorde en anmälan. Två dagar senare fick jag besked från Klarna att köpet var hävt och att pengarna skulle återbetalas inom ett par dagar. Det kan ju ha varit så att dinbarnvagn.se faktiskt kontaktade Klarna självmant, men jag tror tyvärr att det var min polisanmälan som gjorde det. Härom veckan fick jag iaf tillbaka min pengar och har nu kunnat köpa en ordentlig vagn!

Så tyvärr kan jag varken rekommendera Tako Jumper X eller dinbarnvagn.se...

Jag hoppas att ni andra har bättre lycka med era vagnar!

• NöjdaMamman

Jag måste bara få göra ett inlägg och tala om hur nöjda vi har varit med vår Tako Jumper som vi köpte i början av 2014. 

Kan börja med att tala om att de svenska butikerna på nätet som sålde den då kan slänga sig i väggen... Försökte komma i kontakt med flera av dem för att ställa lite frågor men utan resultat så vi vände oss direkt till polen och www.krolestwodziecka.com/.

Mycket billigare än i svenska butiker och vilken kundservice!!

Till och med ett par chokladkakor i paketet till en gravid mamma är inte fy skam :)

När vi packat upp vagnen var det fel på bromsen. Vi kontaktade butiken och hade en ny broms på posten inom en vecka, inga problem alls!

För er som funderar över vagnar och inte har någon erfarenhet så finns det några saker som jag uppfattat som mycket bra på Takon. 
    - Lättstyrd. Kan enkelt köras med en hand.
    - Bra stora hjul vilket är bra i snömodd
    - Bra liggdel då du enkelt kan lyfta i "skärmen"
    - Bra sittdel då du har fullt liggläge
    - Helt ok storlek på korg under dock lite svårt att komma in i ibland.

Vi har haft vår vagn i snart två år och är supernöjda! 

Dock är det som med det mesta, man får ju vad man betalar för. Däremot är det bra kvalitet och du får mycket för pengarna. VI köpte med babysafe samt en parasoll och en sovsäck och säg den tillverkare som kan leverera detta för under 5000:- i Sverige...!

Så om du tvekar, köp!

Svar på tråden Tako Jumper X