Inlägg från: mummytobe |Visa alla inlägg
  • mummytobe

Tako Jumper X

Vi beställde vår Tako Jumper X i januari 2013 och fick den levererad en månad senare. Allt frid och fröjd så långt. Hörde efter beställningen om att leveranstiden skenat iväg för många, men här gick det undan. Vi märkte ganska snabbt att vagnen gick ojämnt, vobblande bakhjul, men tänkte att det troligtvis var ojämnt med luft i hjulen. Ganska snart köpte vi en resevagn som vi mer eller mindre använde hela sommaren men när hösten kom var vi tvungna att ha en ordentlig vagn. Så vi kontaktade dinbarnvagn.se där vi hade beställt vagnen. De sa att det var ett känt problem med innerslangarna på hjulen och att de skulle skicka nya bakhjul på en gång. Det gick tre veckor och jag hörde inget... Så jag tog vagnen till en cykelmakare som bytte innerslang. Problemet kvarstod. Under tiden mailade (och försökte ringa men de svarade inte) och efter två månader kom det ett mail med ursäkter varför jag inte fått några hjul. Eftersom jag visste att felet inte satt i bakhjulen/innerslangarna åkte vi helt enkelt ner till butiken i Malmö. Vi provade ett par hjul som fanns i butiken och vagnen vobblade som aldrig förr. Blev lovad ett nytt chassi och efter ytterligare tre veckor kom det... (Eller, jag hämtade det själv nere i Malmö) Och så var det samma problem med det nya chassit... Efter en vecka åkte jag ner igen och blev erbjuden ett laret-chassi. "Det går att klicka i jumpers delar i larets". Jovisst... det gick... men det blev en konstig lutning som min dotter inte fixade. Så jag väntade ytterligare tre veckor (för då skulle det komma en ny leverans) men när det inte kommit nått nytt chassi packade jag bilen med alla delar och hävde köpet på plats i Malmö. Det skulle ta 30 dagar att få tillbaka pengarna (på kontot) eftersom Klarna skulle kopplas in. Jag mailade en gång i veckan men fick aldrig någon bekräftelse på mailen, inte heller svarade de i telefon. När det gått 28 dagar ringde jag Klarna för att följa upp på det. De hade inte fått besked från dinbarnvagn.se att köpet skulle hävas och jag skulle få pengar tillbaka. Men jag tänkte (läs hoppades) att de kanske skulle föra över pengarna direkt, utan Klarnas inblandande, så jag avvaktande. Men på den trettionde dagen tog jag kontakt med polisen och gjorde en anmälan. Två dagar senare fick jag besked från Klarna att köpet var hävt och att pengarna skulle återbetalas inom ett par dagar. Det kan ju ha varit så att dinbarnvagn.se faktiskt kontaktade Klarna självmant, men jag tror tyvärr att det var min polisanmälan som gjorde det. Härom veckan fick jag iaf tillbaka min pengar och har nu kunnat köpa en ordentlig vagn!

Så tyvärr kan jag varken rekommendera Tako Jumper X eller dinbarnvagn.se...

Jag hoppas att ni andra har bättre lycka med era vagnar!

Svar på tråden Tako Jumper X