SDavidsson skrev 2014-02-12 15:53:19 följande:
Hej kära du!
Jodå här rullar det på, går in i v 27 (26+0) på fredag så det känns som vi kommit en bit på vägen! Jag har ultraljud på måndag den 17de så tänkte uppdatera här om hur det gick.
Var så himla orolig i helgen då jag upplevde minskade fosterrörelser. Observerade detta i tre dagar och åkte sedan in till förlossningen måndag natt. Sjuksköterskan satte CTG och det första som händer är att hon får en rejäl spark i handen... Hahah. Vart lite komiskt och pinsamt. Fick ligga ner i ca 20 min och trycka på en knapp varje gång lillan sparkade, vilket slutade med 17 gånger. Som sagt, lite pinsamt... men en otrolig lättnad! Allt såg bra ut och det var nog bara som hon hade legat konstigt till. :)
Ja nu är det mindre än hälften kvar! Va skönt att det går bra för er! Hoppas att ul visar att bebisen mår bra i magen :)
Haha! Det är väl typiskt! Så var det för min mamma när hon väntade min bror. Hon var inte nojig alls men lade märke till att det hade vart noll aktivitet i magen en hel dg. Och så brukade det inte vara! Men när hon kom dit och dom skulle undersöka så sparkade ungen mer än nånsin! Haha :)
Uppdatera gärna när du gjort ul. Hoppas innerligt att allt ser bra ut! Kram