Inlägg från: Sommarfrö |Visa alla inlägg
  • Sommarfrö

För lite fostervatten i v 21, hjälp!

Erty, hur har det gått för dig? Här är jag i liknande situation. Sipprar ej, men fostervattenmängd minskar. Man har tagit fostervatten prov och ska lämna blodprov. Är bara i v. 20+1. Bebisen är en vecka efter i storlek enligt läkarens utlåtande på ultraljudet. Först var det tal om två veckor tillväxthämning. Ska åter på ultraljud nästa vecka och se om mängden ökat.

Gustaf - 20111116
  • Sommarfrö

Vet man vad som orsakat er situation? Vad fick ni göra för Tester? Hur såg prognoserna ut innan hon kom? Var det spontan förlossning? Förlåt för alla frågor. Du svarar om du orkar. Jag beklagar även er situation. Alla dessa känslor som bubblar i ett hav av ångest. Jag hoppas innerligt att det går bra för våra barn!

jag fick reda på idag att jag ska genomgå en magnetröntgen för att dubbelkolla njurarna på bebis nästa vecka.

Gustaf - 20111116
  • Sommarfrö

jag håller tummarna att det kommer gå bra för er denna gång. Jag blir så frustrerad över att vi får så lite information om hur mycket fostervatten som är lite eller inte. Enligt ultraljudet så ska den djupaste fickan vara 2,6cm och det indikerar ju på lite, men vi får inte veta vad som är normalt. Vet du? Jag vill att man gör en ordentlig mätning så vi får reda på hur allvarligt läget är. Men läkaren svarade så svävande kring allt. Hon sa också att det inte är helt exakt vetenskap då det inte går att se allt och att det kan diffa åt båda hållen.

Gustaf - 20111116
  • Sommarfrö

Nä har inte blivit kollad, därför att det inte sipprar ut något. Djupet är mätt på ett ställe, vi kanske hade fler synliga fickor med vatten antar jag. Annars hade hon nog lagt in mig? Har tagit prov på virus och sådant men vi har inte fått svar och jag har inte fått antibiotika. Är det regel att man får det då eller? Tror dom inte ger mig då jag inte läcker något. Jag ska in i morgon och göra den där magnetröntgen, antar att hon hör av sig efter det och då ska jag dubbelkolla igen om allt.

Gustaf - 20111116
  • Sommarfrö

Det har gått bra för oss, bebisen har växt med sin kurva, liten men växer. Fostervattenmängden har ökat, den djupaste fickan 3,5cm. Inget kromosomfel på snabbprov på fostervattenprovet. Inte heller infektioner hittades som kan ha orsakat denna avvikelse. Vi ska på specialultraljud på hjärtat imorgon. Sen blir det tillväxtkontroller allteftersom graviditeten fortlöper. Svar på utökat gentest skulle dröja ytterligare två veckor. Men det ser absolut bättre och stabilare ut nu.

Gustaf - 20111116
Svar på tråden För lite fostervatten i v 21, hjälp!