Inlägg från: Lady Paraplyh |Visa alla inlägg
  • Lady Paraplyh

Varför äter du lik?

Innan jag blev vegatarian kopplade jag inte ihop att kött kom från en kännande individ som precis som jag hade hopp och drömmar, som var en egen individ. Självklart såg jag alla djur som individer och jag visste såklart vad kött var. Men jag kopplade helt enkelt inte ihop de två sakerna eftersom jag inte tänkte. Jag är uppvuxen med att det är fel att vara vegetarian, sådana personer är militanta och jobbiga. (Mina föräldrar tyckte så.) Så för min del har det varit en tuff resa.

• Lady Paraplyh
    Aniiee skrev 2014-01-03 01:19:52 följande:
    När döden inträffar så upphör per definition lidandet, så... nej, varken djur eller människor lider av att dö.Återigen, du (eller TS) vet något alls om mig eller min kropp. JAG behöver äta kött, för jag kan inte tillgodogöra mig till räckligt mycket protein från växtriket för att överleva. Bra att DU kan det, men jag är inte du. Sorry....

Protein är inget som en vuxen människa behöver bekymra sig om oavsett om personen är vegan eller ej.
  • Lady Paraplyh
    Aniiee skrev 2014-01-03 01:43:09 följande:
    Du vet inte mycket i ämnet, va? 

Jag är väldigt påläst, då jag blev vegetarian läste jag på massor. Jag är också påläst i härskartekniken du kör så sorry det fungerar inte.
  • Lady Paraplyh
    chrissandra skrev 2014-01-03 02:06:37 följande:
    Menar du att en vuxen person inte behöver protein?

Nej, jag menar att en vuxen person får i sig tillräckligt med protein i kosten sålänge personen inte äter fullständigt åt helvete. Proteinbrist är extremt ovanligt, även hos vegetarianer. Det är betydligt vanligare med exempelvis järnbrist, omega 3 brist, brist på zink och magnesium och D- vitamin pga vårt klimat.
  • Lady Paraplyh
    Aniiee skrev 2014-01-03 02:08:25 följande:
    Ok,  sorry. Själv vet jag ingenting om härskartekniker, så använde jag en sådan så ber jag om ursäkt. Jag står dock fast vid mitt antagande. Men återigen, du har fel. Människor behöver protein för att fungera.  Alla behöver inte animaliskt protein, men alla behöver protein av något slag. Protein är inte = kött, även om det till exempel i kocksvängar brukar låta så, eftersom vi brukar kalla kött för just proteiner. Jag är också väldigt pålåst. Dels i kockutbildningen (med näringslära) och i fysiologi. Jag har även medverkat i ett flertal reaserachprojekt på universitetsnivå som försöksperson. Väldigt inrtessant och jag vet efter det hur min kropp fungerar med olika slags näring och -källor. Utan animaliska proteiner fungara min kropp inte alls, just för att jag inte kan tillgodogöra mig tillräkligt mycket växtproteiner.

Vad är du allergisk mot? Om det är baljväxter du inte tål så fungerar exempelvis qourn utmärkt som substitut. Det är ett svampprotein.
Svar på tråden Varför äter du lik?