Inlägg från: Mamori |Visa alla inlägg
  • Mamori

Varför äter du lik?

Växter man äter är också lik, just saying... ngt som veganer brukar bli arga om man påpekar. Alla måste vi äta lik än så länge, men kanske inte i framtiden, det går ju framåt med tex laboratorieodlat kött. Det är ju förstås levande celler också så det kommer man inte ifrån. Sedan kanske det är värre ju mer utvecklade varelserna är eftersom just nu så har vi den synen på lidande/medvetande - att ju mer avancerad hjärnan är desto mer finns det av den varan, vilket man inte heller kan vara säker på.

Personligen så känns det lite fel att äta saker oavsett om det är djur eller växter, men det hade varit bra att inte behövt äta däggdjur och det gör jag rätt sällan ändå. Fisk & kyckling är en nödvändighet pga allergier (soja, ägg etc) och man behöver ju protein. Kanske skulle kunna hålla mig till baljväxter (vet ej om de innehåller allt man behöver) men en av mina närmaste är allergisk mot dem så det skulle orsaka mycket problem.

Hade gärna gått över till odlat kött om det gick. Tycker att veganaktivister borde sponsra det i större utsträckning, då slipper man allt problem med djurlidande och även med brist på olika saker.

Svar på tråden Varför äter du lik?