• Flickmamma

Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?

Anonym (Sol) skrev 2014-01-02 18:39:11 följande:
    Mårten!, bläääää låter som en vårta. Serienfigur namn såsom Tarzan, Ozzy, Arn, Tintin, Mimmi. Varför göra så med ett barn, handlar enbart om att bekräfta föräldrarna. Fåniga stavningar i något tvång att göra namnet unikt såsom det klassiska Tindrah, CaZandra. Jag tror att namn såsom Alma, Herman och Olle är lite av en motreaktion på dessa konstiga namn som blivit vanliga de senaste 15 åren så då poppade vanliga äldre namn upp för ca 5 år sedan.
    Mårten som är ett så fint namn!!
  • Flickmamma
    rödtopp skrev 2014-01-02 20:58:51 följande:

Konrad , Örjan, Gun-britt , Maj-britt, sol.britt ,Irene alla namn som slutar på Y

hallo där, jag heter Iréne i andra namn, hur fint som helst :) 
  • Flickmamma

Har inga namn som jag tycker är direkt fula men vissa är snyggare än andra och vissa namn får en att småle och undra hur föräldrarna tänkte, Tindra är ett sådant namn. Minns när jag stötte på namnet första gången, det var på hösten 2005 när jag skulle inskola dotter nr 2 på förskolan och i hallen möts vi av 2 små ljuvligt söta små tjejer på 2,5 år och pedagogen som möter oss och presenterar småtjejerna som TINDRA och FLINGA då smålog jag lite och sa och var ha vi Snöboll då.......
    Sen har vi stött på många med namnet Tindra men ingen mer som heter Flinga!

• Flickmamma
    Anonym (Keep it simple) skrev 2014-01-03 12:41:22 följande:
    Hörde förresten två barn på Leos Lekland häromdagen som kallade varandra Vatten och Solsken. Jag hoppas så att det bara var påhittade leknamn!
    Det var nog påhitt för på Statistiska centralsök finns det inga som har detta som tilltalsnamn!
Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?