Inlägg från: AnnaGreta 378 |Visa alla inlägg
  • AnnaGreta 378

Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?

Anonym (f) skrev 2014-01-03 17:18:28 följande:
    Fulaste tjejnamnet är lite svårare, ogillar de flesta tjejnamn men det är ganska få som är riktigt fula, kommer i alla fall inte upp i huvudet lika snabbt som Hugo.
    Några tjejnamn som jag tycker är fula: Tindra, Ninni, Polly, Ella, Rosa.... ROSA! Där har vi det, ett av mina absoluta hatnamn
    Jag har en Rosa. Glad Hon heter det i mellannamn eftersom hennes systrar också har blomnamn i mellannamn.
    Jag tycker att det är fint. I förstanamn heter hon Sonja. Vad sägs om det? Flört
  • AnnaGreta 378

Jag tycker att engelska namn som uttalas svenskt är väldigt fult. Tex. Pamela som uttalas Pam-ela.

• AnnaGreta 378
    Anonym (L) skrev 2014-01-03 18:51:37 följande:
    Ser att många nämner namn med z tex Lukaz. Min son heter Deniz för hans pappa är turk och de stavar så i turkiet. Är det också helt fel? :)
    Det är inget fel med z. Tror att man retar sig på folk som stavar med z för att vara "märkvärdiga". Min teori.
  • AnnaGreta 378
    Sagamarielouise skrev 2014-01-03 18:57:01 följande:
    Mina barn( iallafall pojken) har utlänsknamn. Men för att vi ska flytta t Australien och för att maken är därifrån. Men vi uttalar namnet på engelska.cså jag skulle aldrig säga nejtan till honom
    Det är inget fel på osvenska namn! De flesta namn vi använder är ju inte svenska från början. Tex. Sonja (min ena dotter) är väl ett ryskt namn.
     Det är bara lite fult när svenskar uttalar ett osvenskt namn på "svenska".
  • AnnaGreta 378
    Haannaaa skrev 2014-01-03 19:06:10 följande:
    Och ärligt talat, så många som stavar med z , w och liknande idag. Inte så märkvärdigt längre. Eller? 
    Nä. Det är inte så hett längre.
  • AnnaGreta 378
    Petite Chérie skrev 2014-01-03 19:19:03 följande:
    Men herregud, alla kan inte gilla alla namn. Ett av mina namn har nämnts flera gånger, men vem fan bryr sig?
    Jag har sex barn. Alla sex förnamnen har nämnts i tråden. Tungan ute 
    Jag antar att de som inte gillar de namnen, gillar namn som inte jag gillar. 
    Jag VET att många tycker att mina barn har fula namn. Måhända, men de är sötaste ungarna ändå.
  • AnnaGreta 378
    Ingela 885 skrev 2014-01-12 20:45:19 följande:
    Alla tiders bottennapp vad det gäller namn, i alla fall i Sverige, måste väl vara "Snorre" Ändå är det tydligen 25 peroner som faktiskt heter det... 

Jag har personligen svårt för namn som är vanliga på de som är födda på 40 och 50-talet, dvs i den generation mina föräldrar föddes. Tex Göran, Kjell, Agne, Sture, Ellen, Kerstin osv.
    De namnen kommer att bli så heta snart. Tänk en liten bebis-Kjell! Glad
Svar på tråden Vilket är det gräsligaste namn du skulle tänka dig att ge ett barn?