Inlägg från: MikuAndSaraLi |Visa alla inlägg
  • MikuAndSaraLi

Snälla hjälp mig :(

Vännen, du är ung.

Det låter mer som att du drabbas av extrem åtrå - detär inte samma sak som kärlek.

Eller så inbillar du dig att du är kär för att du på någon nivå VET att det inte kan bli något?

Det är ett sätt att aldrig behöva bli sårad på riktigt på.

Sen kan du inte använda "säg inte sanningen - jag blir ledsen!!" i alla sammanhang.

Världen funkar inte så - den är brutal.

Tänkte precis föreslå att du är ärlig mot honom och pratar om det men du hann visst före mig.

Förhoppningsvis är han förstående.

• MikuAndSaraLi
    Anonym (ledsen) skrev 2014-01-05 02:52:03 följande:
    Jag vet att jag är ung, och jag har hela livet framför mig. Jag vill bara hitta någon, någon o älska, jag är trött på o vara ensam.

Jag berättade precis allting för honom och han svarade : Jag vet inte lixom vad jag ska säga.

Det känns inte som ett riktigt svar för mig o gå vidare. :(

Han verkar ju ta det bra i alla fall.

Du kan ju säga att nu när du har det sagt, kan du släppa honom för du fattar (väl??) att han har flickvän och troligtvist inte är intresserad av män.
  • MikuAndSaraLi

Dåså.

Det gör ont - det vet vi alla härinne - men det är bara att ta det en dag i taget.

Sluta leta, njut av livet, var med kompisar, plugga, sommarjobba, res omkring, gör saker du tycker är kul.

• MikuAndSaraLi
    Anonym (ledsen) skrev 2014-01-05 03:09:18 följande:
    Problemet är att jag inte vet om han läste hela texten. För efter den texten så skrev jag, du kanske är arg och inte vill prata med mig mera. Och då svarade han nej jag är absolut inte arg, jag vet inte bara vad jag ska säga lixom.

Jag skickade meddelandet på facebook då och stod läst 02:38 och han svarade 02:39, ingen människa hinner läsa igenom den stora texten så snabbt? han kanske inte såg den eller bara bläddrade igenom

Spelar det verkligen någon roll?

Du har lättat ditt hjärta.

Be done with it.
  • MikuAndSaraLi
    Anonym (ledsen) skrev 2014-01-05 03:15:16 följande:
    ja men jag vill att han ska veta :'(

Du kan och bör inte tvinga på honom någonting, oavsett hur du själv känner.

Börja släppa taget.
  • MikuAndSaraLi

Ska du tvinga honom att ge dig ett svar???

Släpp det nu.

Blir du verkligen såhär besatt över någon du inte känner - bör du söka stöd och hjälp hos en kurator/psykolog.

• MikuAndSaraLi
    Anonym (ledsen) skrev 2014-01-05 03:27:37 följande:
    Jag kan inte tvinga någon. Men varför tror du han svarade, jag vet inte vad jag ska säga lixom ?

Ja det brukar bli så för mig, det räcker bara att jag ser en snygg person, brukar gå till BUP men hon kan inte ens hjälpa hon kan bara lyssna, det känns som om jag vara sån här hela livet :'(

Då får du boka tid hos en riktig psykolog, du behöver hjälp.

Det är inte friskt att bli så besatt.
  • MikuAndSaraLi
    Anonym (ledsen) skrev 2014-01-05 15:23:52 följande:
    Det låter konstigt och min psykolog tycker även det. Men jag vill vara i ett förhållande med någon som misshandlar mig, och jag vet inte varför---

Okej, nu kommer du in på HELT andra problem här.

Lägg ner och sök intensiv psykhjälp.
  • MikuAndSaraLi
    Anonym (ledsen) skrev 2014-01-06 17:21:19 följande:
    Jag skrev en jätte lång text till honom om varför jag skulle ta bort honom som vän. Precis när jag skulle skicka så gillade han min andra profilbild.

Är det bara jag som ser vad som verkligen händer här? Ni tror nog bara att han vill vara en vän, men hur kan han ta och gilla min bild efter allting som hänt och efter allting jag berättat för honom? Jag fattar bara inte, han vet hur jag känner och att jag mår dåligt, men ändå så gillar han min bild? Jag tror verkligen att han vill något men inte vågar säga :(

Herregud - SLÄPP DET.

Han är en schysst kille som vill återgå till att vara polare men du VILL förstöra, verkar det ju som.

Du vill TVINGA dig på honom och det är FASEN inte okej.

Du lever ju i en fantasivärld.

Sök hjälp, grabben.

Riktig sådan, inte nån flummig kurator någonstans.

Du måste släppa honom - om inte för din egen skull så för HANS skull.
  • MikuAndSaraLi
    Anonym (ledsen) skrev 2014-01-06 18:09:35 följande:
    Så jag är nog den enda som verkligen ser vad som händer här.

Det är så svårt att vara polare när man har känslor för någon, och vem har sagt att jag vill tvinga nåt??

Jag tänker släppa honom när han ber mig att göra det, Men INTE annars!

Du är fasen inte sann.

För patetisk för att tycka synd om.

Du är som en Stalker - du inbillar dig att han har känslor för dig men inte vågar säga något.

Herregud *ryser*
Svar på tråden Snälla hjälp mig :(