Vi bor i Salem. Maken är född här och bodde här tills han flyttade hemifrån, han bodde i Södertälje i 15år innan vi flyttade tillbaka hit (när vi planerade barn) nu bor vi i kedjehus i ett lugnt område med mycket blandade boende?unga par, gamlingar, barnfamiljer, medelålders par med tonåringar/vuxna barn.
Vi trivs jättebra! Tycker det är lugnt och inte speciellt stökigt. Visst förekommer det stök och bråk men det gör det häl överallt... Vi har inte märkt av droger någonstans.
Det är nära till stan, nära till pendeltåg - vi bor mitt emellan Tumba och rönninge station. Bra med bussar, BVC är jättebra och även mvc, tycker vi har en bra vc överlag. Centrum är helt ok, Ica supermarket med bra öppettider, Systembolag, blomsteraffär, pizzeria, korvkiosk, kinakrog, café och en mysig affär med barnkläder. Det finns gym, simhall, ishall och bibliotek.
En annan bra sak år att det finns gångvägar i hela kommunen som gör att man aldrig behöver korsa en stor väg för att ta sig runt.
Med bil tar det ett par min att köra till Tumba centrum där det finns Ica kvantum, hm, Kappahl, Lindex, optiker, Systembolag, smycka mm. Ett bra centrum. Om man vill storhandla finns Ica maxi bara 10 min med bil längs motorvägen.
Skolor och förskolor finns det ganska många av. Tyvärr är de kommunala i så jättebra med det finns jättemånga bra val. Finns flera olika friskolor och privata förskolor samt dagmammor. De kommunala skolorna i rönninge är bättre än de i Salem. Vår son går på Vilhelmsdals förskola som är är ett föräldrakooperativ. Vi är supernöjda!
Vår son är snart 3 och lillasyster kommer vilken dag som helst :) om du har frågor så är det bara att hojta!