Inlägg från: Anonym (2:a) |Visa alla inlägg
  • Anonym (2:a)

Okej att bo ensam i en trea?

Jag säger detsamma: acceptabelt enligt vem? Jag och min sambo bor i en tvåa, men om det skulle finnas en trea för samma hyra skulle vi flytta direkt. Vi får absolut plats, men om vi hade ett tredje rum skulle vi använda det som datorrum/kontor. Då skulle vi ha mer golvyta i vardagsrummet och det skulle se lite mysigare ut. Dessutom tycker jag att det blir enklare och roligare att hålla ordning om var sak verkligen har sin plats. I det tredje rummet skulle övernattningsgäster få sova. Nu får de sova i vardagsrummet, vilket jag tycker är jobbigt. Det blir liksom för tätt inpå. Angående dåliga områden är jag kanske skadad av att ha bott utomlands, men jag tycker knappt att det finns några dåliga områden i Sverige. Mindre fina områden absolut, men jag har aldrig besökt något som har fått mig att tänka: "Men herregud, där kan man ju inte bo". Vår förra lägenhet var mitt i centrum och vår nuvarande är en 25 minuters bussresa från centrum. Visst var det skönt att kunna springa till affärer så spontant, men jag mår så mycket bättre här där det inte är så mycket rörelse och ljud hela tiden. Det går att ta en lugn kvällspromenad utan att träffa på skräniga människor på väg till en nattklubb. Dessutom är lägenheten större till ytan och fräschare än vår förra. Det väger mer än en fin adress för mig i alla fall.

Svar på tråden Okej att bo ensam i en trea?