• cutepoison

Lärare i Göteborg! Vad tjänar ni?

Hej, 

Jag behöver er hjälp. Jag ska flytta till Göteborg, har frågat facket vad jag kan begära i lön men det verkar inte alls överensstämma med vad rektorerna vill ge mig. Snälla berätta vad ni tjänar så jag vet ungefär. Har ni lång erfarenhet så speglas ju de också. 

Jag är svenska/SO lärare, har lärarlegitimation för 3-9 och gymnasiet (svenska), arbetat i 2.5 år. Vill veta både kommunala och privata skolor, vill veta skillnaden :) 

• Svar på tråden Lärare i Göteborg! Vad tjänar ni?
  • Emy88

Matte/No lärare, högstadiet/gymnasiet, har 1,5 års erfarenhet. Jag arbetar på en privat högstadieskola och tjänar 26400 kr.

• Emy88

Vad sa facket till dig och vad har rektorerna erbjudit?

• cutepoison
    Emy88 skrev 2014-01-03 14:44:52 följande:
    Vad sa facket till dig och vad har rektorerna erbjudit?
    Rektorn erbjöd 24500!!! Jag tyckte det lät sjukt. Facket sa 26 000 minst men det är ju inget man kan kräva. Din lön lät mer normal men då kanske man får söka sig privat. Tack för hjälpen !
  • Emy88

Varsågod! Tyvärr finns det väldigt många SO-lärare i Göteborg vilket drar ner lönerna. Frågade min kollega (som är SO-lärare) vad hon tjänar, hon har arbetat 8 år och har en lön på 26700 kr.

• cutepoison
    Emy88 skrev 2014-01-03 15:13:39 följande:
    Varsågod! Tyvärr finns det väldigt många SO-lärare i Göteborg vilket drar ner lönerna. Frågade min kollega (som är SO-lärare) vad hon tjänar, hon har arbetat 8 år och har en lön på 26700 kr.
    Ja i och för sig. Man skulle blivit matte/no lärare men jag tror det är viktigt ändå att inte lägga sig för lågt. Det verkar ändå som dem skriker efter lärare. Har blivit kontaktad av väldigt många och det är i alla fall långt fler än vad jag någonsin blivit kontaktad av här där jag bor nu. Man har ju flera kommuner runt om att höra sig för med också så jag ska göra det. Jag tjänar lite mer än 24500 idag så det är ingenting jag kommer anta ändå. 
  • tikki masala