• 1990amanda

Vart hittar man en sån?

Jag kan inte namnet på den Men Vet att de i sommara var populärt med en slags sak som barnet självkan äta med, man lägger tex frukt och sånt i ett nät som sedan barnet kan suga på!

BEHÖVER en sån men vet inte vart man kan hitta en sån! Tips på hemsidor eller affärer som säljer en såndan sak som jag ej kan namnet på :)

• Svar på tråden Vart hittar man en sån?
  • Dimitra

På Ica Maxi har jag sett de där näten. Hänger bland babybestick, haklappar, nappflaskor, etc.

The Dimitra universe.
  • Natulcien

Varför ska de suga genom ett nät? Är det inte enklare att bara ge en bit frukt i handen?

• Dixie
    Natulcien skrev 2014-01-03 14:51:50 följande:
    Varför ska de suga genom ett nät? Är det inte enklare att bara ge en bit frukt i handen?

För att de inte ska sätta bitar i halsen.
  • honeydew
    Natulcien skrev 2014-01-03 14:51:50 följande:

Håller med om att barnen behöver lära sig att äta själva, men de gånger man inte har 100% uppmärksamhet på barnet så är det en smart sak att ha. Man kan behöva gå ifrån bordet en minut för att följa med storasyskon på toa osv.
  • La Lola
    honeydew skrev 2014-01-03 15:47:07 följande:

Håller med om att barnen behöver lära sig att äta själva, men de gånger man inte har 100% uppmärksamhet på barnet så är det en smart sak att ha. Man kan behöva gå ifrån bordet en minut för att följa med storasyskon på toa osv.
    Och lämnar en bebis/litet barn i en matstol utan uppsikt menar du?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • viseversa

Varning den med när blir SÅ ÄCKLIG och är väldigt svår att få ren. finns en med silikon istället som är MYCKET bättre.

Svar på tråden Vart hittar man en sån?