Inlägg från: MotherLizzz |Visa alla inlägg
  • MotherLizzz

Kosmetisk tatuering. Behöver tips och information!

Hej på er...

Jag har länge gått i tankar om att göra en kosmetisk tatuering. I mitt fall - ögonbrynen.
    När jag var yngre nopprade jag dem lite "fel". Ja, det tyckte jag ju inte då men nu lever de ett eget litet liv men glesa strån här och där samt att de inte är tillräckligt långa.
    Jag har läst om det men hittar i forum både negativa och positiva saker om det. Skulle vilja veta era erfarenheter? :)
    Det enda jag förstått är att det inte ska sparas pengar utan att man ska gå till en proffesionell person/klinik. Behöver även tips på en sådan.

Tacksam för all hjälp... :)

• Svar på tråden Kosmetisk tatuering. Behöver tips och information!
  • MotherLizzz

Tack så mycket för ditt svar. Man är ju rädd att gå till någon som gör det halvdant och att inte bli nöjd är ju en skräck. Men skulle vara så skönt att slippa måla dem varje dag. Tar för mycket tid. Mm en riktig salong ska jag nog definitivt gå till. Bor i Jönköping så helst en bra här men är även i Göteborg ibland så kanske där också. Men en salong med bra rykte är ett måste. Detta ska ju sitta i fejset så det MÅSTE bli bra.

Synd att du inte blev nöjd :( men 1500 är väldigt billigt om man jämför vad jag hittat. Inget vatten? Får man inte duscha eller tvätta ansiktet då?

• MotherLizzz

Jo, man får väl alltid vad man betalat för. Eller oftast i alla fall. Tycker synd om dej som är så missnöjd. 1500 kr är trots allt mycket pengar. Borde blivit bättre. Mm antar att man får duscha kroppen och sen tvätta håret framåtlutad.

Skitsvårt med klinik. Hoppas någon kan tipsa om någon här...?

• MotherLizzz

Mm man tycker hon borde ge dej det gratis när det lossnat så mycket. Dåligt. Tack, måste hitta en bra salong innan jag gör det. Även om jag helst hade gjort det redan igår :)

• MotherLizzz
    Beya skrev 2014-02-03 12:55:11 följande:
    Ett tips är att göra det enligt Taffy-metoden. Blir mer naturligt då jag har gjort eyeliner uppe och ner och är supernöjd. Har sett bilder på ögonbryn och det ser naturligare ut än med vanlig kosmetiskt tatuering.

Jag har läst om taffy. Men när jag kollar bilder kan jag inte riktigt se skillnaden på taffy å 3D. Taffy är ju dyrare med men jag vill verkligen få det så bra som möjligt. F*n va svårt det är.
Svar på tråden Kosmetisk tatuering. Behöver tips och information!