• Mia 492

Vad kostar er försäkring per månad för er hund?

Och vilket försäkringsbolag använder ni er av ?
    Och vad är det för typ av försäkring?

Jag kommer inte ihåg allt till min hund nu, men jag tycker den är dyyyyyyyyyr. 401 kr  månaden!
    Försäkrad på Agria, 1400 (tror jag) i självrisk, samt 15 procent utöver vad veterinärvården kostar.
    Sen ingår medicin upp till 6000 kr (har jag för mig)
    Ska leta upp mina papper...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-03 21:52
    Jag har en Engelsk Bulldog förresten =)
  • Svar på tråden Vad kostar er försäkring per månad för er hund?
  • MiaIa90

På våran valp kostar försäkringen 189kr månaden och är då allt med i de medecin och livföräkring. 
    Har han på Agria lika som med våra tre katter så betalar 330kr månad för alla 4djuren här hemma. 

• set

Förra hunden kostade ungefär 1000:-/månad. Dyr ras :/

• Mithra

163kr/mån, försäkrad i Agria Liv, Veterinärvård, Medicin och Rehabilitering.
    Chihuahua.

När vi hade schäfer betalade vi 246kr/mån för den.

• TheKitten

jag betalar per år och de ligger på ca 2000 och ca 4000 tror jag (inte säker) Agria.
    men ena är kines och andra fralla.

försäkring är ju baserat på ras (vissa raser har ju mer problem än andra)

tex hundar med platt nos så som bulldogg har högre risk för att få problem med ögonen.

• EJL

250/månad. 3000 om året, hos Agria. Har en staffe.

• Bambusa

jag har två små kineser försäkrade i folksam, men har uppfödar rabatt och samrabatt(hus, bil mm) och betalar ca 250kr i mån.. men då är ena 8år nu så hennes livförsäkring har minskats...  vi har verkligen haft nytta av deras försäkringar, speciellt den äldre som opererats 3 gånger, och legat inne med dropp efter magsjuka i 2dygn, den andra har även hon legat inne med dropp 2 dygn.. båda på stort djursjukhus under jourtid..

• Jemp

Det är rasen (och stad), samt naturligtvis självrisknivån som avgör kostnaden. Med tanke på vilken ras du (ts) har är det tyvärr inte konstigt att det är dyrt.

Jag har samma försäkring (lägsta självrisk är 1600+15%, 3000 i medicin) men även liv och rehab. Betalar typ 518 kr/mån för två st. Finns nog nån medlemsrabatt där tror jag.

• chilinöt

Jag betalar ungefär 400:- i månaden för hunden plus en gammal kattpojk, tror att hunden kostar runt 300:- hos länsförsäkringar. Sen så får jag lite rabatt för att jag har alla mina försäkringar hos LF, 10% tror jag :)

Svar på tråden Vad kostar er försäkring per månad för er hund?