• TigerLilySwe

någon som sagt ifrån sig umgänge?

Jag kan inte förstå hur dessa pappor kan upplevas så provocerande. Jag kan se i deras beskrivning hur de efter förmåga kämpar och strider för sin rätt till sina barn och barnens rätt till en trygg uppväxt och fungerande relation till båda sina föräldrar. Och ja, ja har och också fajtas med ombud, familjerätt, kurator och annat otyg. Tro inget annat. Jag har inte många råd att komma med men försök att inte ge upp era barn. Försök leva också så att livet blir mer än bara strid. Någonstans måste man ladda energi för att orka, jag kan förstå känslan av att bottna i sina känslor och känna att kraften rinner ur kroppen och att man inte ser så någon framkomlig väg. Ljus, kraft och kärlek till alla som strider för sina barn .

• TigerLilySwe

Jag tycker du kämpar på som fasen, bra jobbat! Kan du påverka något genom bvc, tror du?! Ibland är det bra att hitta allierade som kan stötta och hjälpa rösten att bli starkare? Går barnet på dagis, kan personalen där stötta på något vis i så fall? Du får stångas vidare med soc/familjerätt. Sök fonder om det är möjligt. Lycka till!

Svar på tråden någon som sagt ifrån sig umgänge?