Anonym (uppgiven) skrev 2014-01-09 09:48:29 följande:
Det är det jag gör, tänker på barnet alltså. Umgänget för ett så litet barn är inte sunt som det är just nu. Ingenstans har jag skrivit att min önskan är att det är permanent och att jag inte försöker och har försökt. Men jag vet inte vad jag ska göra.
Modern är så fruktansvärd, det finns tydliga drag av borderline, narcissism och münchausens syndrom. Men vad ska jag göra, jag kan göra nästan vad som helst men jag har inga verktyg att göra något annat än att stå där i skogen med ett gråtande barn i regnet, kylan och mörkret. Men som sagt det FR igen strax där jag ska prata med dem. Tidigare har jag bara varit vänlig och inte sagt ett ont ord om någon. Mamman har vräkt ur sig skit och lovat saker som hon sen blankt struntat i så fort vi kommit ut därifrån, då det egentligen inte passat henne.
FR verkar mest vara glada att jag viker mig hela tiden. Då slipper de delta i en extrem komplicerad och svår situation.
Om du ens bryr dig om barnet anmäler du och går högre upp bland cheferna.
Sluta vik dig för helvete, det är inte dig det är synd om, det är barnet. Sluta vara en förbannad martyr.