• Anonym (?)

hur håller ni ert underliv fräscht?

Döm mig inte, snälla! Dela bara med er om eran erfarenhet!

Jag har länge (6år) levt med bakteriell vaginos efter mitt första barn föddes. Gick till 10 tal läkare och gynekologer men ingen tyckte de luktade. Gav upp hoppet och tog upp det några år senare vid någon kontroll och dom tog äntligen prover m.m Japp, såklart jag hade bakteriell v. Dax å äta piller. Blev super bra, gick några månader o fick äta om kuren. Sen kan de komma ibland sa gyn när jag har haft de så länge. Men till saken hör att:

Mitt underliv luktar inte fisk så de är lugnt nu. Men eftersom jag aldrig vetat riktigt hur man ska vara fräsch så vet jag inte hur man ska tvätta sig och hur ofta?
    Jag duschar en gång om dagen, har tidigare använt tvål men använder nu bara vatten.

Hur gör ni?
    Har läst att man kan ha olivolja när man duschar men då är frågad: får ni bort all olja eller torkar ni bort de sista eller låter ni de vara lite glansigt där nere? Är rädd att få svamp om man inte torkar bort oljan om man skulle prova?

Sen min sista fråga: är ni redo för sex precis hela tiden utan att behöva springa o tvätta er precis innan? Känner mig fortfarande ofräsch och detta sitter väl i huvudet på mig efter alla dessa år så ja vill helst duscha innan vilket alltid innebär att jag har bara sex när jag lagt mig efter duschen på kvällen.

• Svar på tråden hur håller ni ert underliv fräscht?
  • Zoja
    Anonym (Måste fråga) skrev 2014-01-06 15:41:52 följande:

Jo men alla gillar inte könsdoft. Särskilt inte om man ska ha intim sex. Antar att ni "naturliga" inte bryr er om fitt och ollon lukt. Själv tycker jag inte om den doften.
    Jaha, så för att könsdoften inte uppskattas så ska man övertvätta sig och riskera att få problem på grund av det? Det låter ju hälsosamt!

Nej, jag bryr mig inte nämnvärt såvida det inte luktar väldigt starkt, tycker att kön kan lukta väldigt gott när det luktar naturligt. När det däremot går upp mot tre dagar utan tvätt vill jag inte ge oralsex.

Om man inte tål lukten av kön tycker jag inte att man borde vara där nere och härja runt.
  • Anonym (Måste fråga)
    Zoja skrev 2014-01-06 18:41:22 följande:
    Jaha, så för att könsdoften inte uppskattas så ska man övertvätta sig och riskera att få problem på grund av det? Det låter ju hälsosamt!

Nej, jag bryr mig inte nämnvärt såvida det inte luktar väldigt starkt, tycker att kön kan lukta väldigt gott när det luktar naturligt. När det däremot går upp mot tre dagar utan tvätt vill jag inte ge oralsex.

Om man inte tål lukten av kön tycker jag inte att man borde vara där nere och härja runt.

Men alla får ju inte problem med att använda tvål. Och jo jag kräver tvätt direkt innan oralt, och då är det inga problem. Ni andra gör som ni vill.
  • Anonym (Måste fråga)
    Anonym (BS) skrev 2014-01-06 18:36:53 följande:
    Jag tycker att det spelar roll med kosten, sedan jag drog ner på sött och vetemjöl tycker jag att hela jag mår bättre (och då även underlivet.) Se till att peta i dig naturell yougurt eller mat med probiotika så blir nog även lukten därnere fräschare. 

Jag tvättar mig med mild tvål varje dag, fast bara på utsidan av blygdläpparna och rumpan, smörjer med barnolja efteråt. Använder bara bomullstrosor, sover med trosor. Rakar mig typ 1/mån. 

Men eftersom jag är BS och har haft oralsex med både kvinnor och män måste jag nog säga att rent generellt brukar män lukta mer illa därnere än kvinnor som doftar fräschare(!?)

Håller med. Män verkar tro att de är luktfria och att bara kvinnor står för fiskfenomenet. Sååå fel. Har haft lite orur med otvättade snoppar tyvärr. Har dock bara slickat en tjej och hon var ren.
  • Zoja
    Anonym (Måste fråga) skrev 2014-01-06 19:30:00 följande:

Men alla får ju inte problem med att använda tvål. Och jo jag kräver tvätt direkt innan oralt, och då är det inga problem. Ni andra gör som ni vill.
    Nej, och därför skrev jag att man kan få. 

Är det inte jobbigt att behöva planera så? Hade min pojkvän krävt en tvätt innan oralsex hade jag bara blivit avtänd och inte velat ha det. Vad är det som är så hemskt med könsdoften? Har din partner obalans eller någon sjukdom som gör att hens kön inte luktar som det ska?
  • Anonym (du)

Tvättar underlivet varannan dag isamband med dusch och då med barntvål. Har alltid tvättat med tvål och aldrig haft problem med underlivet. Skulle känna mig hemskt ofräch om jag inte använde tvål. Speciellt vid mens.

• Anonym (Måste fråga)
    Zoja skrev 2014-01-06 19:32:30 följande:
    Nej, och därför skrev jag att man kan få. 

Är det inte jobbigt att behöva planera så? Hade min pojkvän krävt en tvätt innan oralsex hade jag bara blivit avtänd och inte velat ha det. Vad är det som är så hemskt med könsdoften? Har din partner obalans eller någon sjukdom som gör att hens kön inte luktar som det ska?

Jag mår bara illa av könsdoft. Vill liksom inte ha det i ansiktet. Jag tror jag har extremt bra luktsinne. Ingen av oss blir sårade. Vi ser det som en självklarhet att vara nytvättade innan sex. Inte så mycket planerande alls. Jag vet ofta när jag tänker förföra honom.. Och då tvättar jag mig helt enkelt bara. Det går ju blixtsnabbt. Om jag inte hinner utan det blir spontan sex så får han inte slicka. Även om han vill. Jag är mer kinkig än honom med det där. Men han säger att han ändå tycker det är bra.. Han har också råkat ut för tjejer som luktar illa. Jag tror många tjejer inte riktigt inser att musen luktar mer än de tror. Eller har som sagt vissa bättre luktsinne.
  • Helia

TS: Kan tipsa om en spray man kan köpa i erotikbutiker. Jag var på ett sexparty i helgen och de visade en spray som tar bort lukt och man kan använda den på underlivet förklarade hon som visade produkterna. Vet inte vad den heter men kolla på någon hemsida eller om det finns någon butik i närheten av vart du bor kan du gå och fråga. Det kanske är lättare att bara spraya lite med den än att behöva vänta till kvällen med att ha sex.

• Gurka

Helloj. Jag har reflux så jag kan inte gå länge utan att tvätta mig och gå på toalleten. Och det värsta jag vet iaf, är att ha sex med någon som gått och kissat/nr2 innan sex. Såå avtändande. Jag måste vara väldigt noga med hygienen och ph balansen är nere pga konstant reflux och detta har funnit ut vara hjälpande: (är helt besatt av hygienen där nere)
    Tips:
    Gå utan underkläder så mycket som du kan
    Använd INTE tvål (inga alls) på underlivet, dock går rumpan bra
    Det finns intim-servetter som man kan stryka på läpparna och låren
    Jag kan använda en supermild lotion utblandad med tex sheasmör och stryka på flr doftens skull
    Använda inte tätt sittande byxor
    gå i med kjolar utan underkläder
    Man kan använda en mild deo och stryka på låren (ifall du är osäker på din egna könsdoft kan partnern då istället koncentrera sig på doften från låren)

• Zoja
    Anonym (Måste fråga) skrev 2014-01-06 19:40:52 följande:

Jag mår bara illa av könsdoft. Vill liksom inte ha det i ansiktet. Jag tror jag har extremt bra luktsinne. Ingen av oss blir sårade. Vi ser det som en självklarhet att vara nytvättade innan sex. Inte så mycket planerande alls. Jag vet ofta när jag tänker förföra honom.. Och då tvättar jag mig helt enkelt bara. Det går ju blixtsnabbt. Om jag inte hinner utan det blir spontan sex så får han inte slicka. Även om han vill. Jag är mer kinkig än honom med det där. Men han säger att han ändå tycker det är bra.. Han har också råkat ut för tjejer som luktar illa. Jag tror många tjejer inte riktigt inser att musen luktar mer än de tror. Eller har som sagt vissa bättre luktsinne.
    Jag har också bra luktsinne, och könsdoft har aldrig varit ett problem. Om inte killen inte tvättat sig på några dagar. 

Det kan ju inte bli mycket spontant sex hos er då. Själv hade jag inte orkat med en sådan relation, men fungerar det för er så är väl det bra.
  • Tom Araya
    Anonym (?) skrev 2014-01-04 12:27:12 följande:
    Döm mig inte, snälla! Dela bara med er om eran erfarenhet! Jag har länge (6år) levt med bakteriell vaginos efter mitt första barn föddes. Gick till 10 tal läkare och gynekologer men ingen tyckte de luktade. Gav upp hoppet och tog upp det några år senare vid någon kontroll och dom tog äntligen prover m.m Japp, såklart jag hade bakteriell v. Dax å äta piller. Blev super bra, gick några månader o fick äta om kuren. Sen kan de komma ibland sa gyn när jag har haft de så länge. Men till saken hör att: Mitt underliv luktar inte fisk så de är lugnt nu. Men eftersom jag aldrig vetat riktigt hur man ska vara fräsch så vet jag inte hur man ska tvätta sig och hur ofta? Jag duschar en gång om dagen, har tidigare använt tvål men använder nu bara vatten. Hur gör ni? Har läst att man kan ha olivolja när man duschar men då är frågad: får ni bort all olja eller torkar ni bort de sista eller låter ni de vara lite glansigt där nere? Är rädd att få svamp om man inte torkar bort oljan om man skulle prova? Sen min sista fråga: är ni redo för sex precis hela tiden utan att behöva springa o tvätta er precis innan? Känner mig fortfarande ofräsch och detta sitter väl i huvudet på mig efter alla dessa år så ja vill helst duscha innan vilket alltid innebär att jag har bara sex när jag lagt mig efter duschen på kvällen.
    Nu är jag man men kan ge exempel på hur jag och kvinnliga sexpartners gjort.

Daglig dusch med mild tvål (typ intimtvål)
    Skölja av med vatten efter konst 1
    Tvätta baken (med tvål) efter konst 2

Detta låter kanske lite överdrivet men då har vi haft sex dagligen och gillar att kunna vara spontana och ha mycket oralsex. Jag har då inte haft några som helst problem med hennes lukt eller smak många timmar efter dusch.
Svar på tråden hur håller ni ert underliv fräscht?