• klaraedvins

svullen lymfkörtel + ont i armhålan

Jag vet att det finns hundra trådar om det här med jag blir inte lugnare för det Rynkar på näsan

Jag har haft en svullen lymfkörtel på vänster sida om halsen sen minst fyra veckor tillbaka. Brukar få uppsvullna lymfkörtlar på halsen när jag är sjuk eller liknande, men jag har inte haft några förkylningssymptom den här gången alls. Den här är inte öm och gör inte ont. (typ storlek mandel)
    Har inte oroat mig så mycket för den alls tills häromdagen när jag började fundera om det kunde ha något samband med att jag har ont i armhålan. Sen 5 dagar tillbaka har jag haft en brännande känsla i vänster armhåla, och lite öm runt omkring.  Inga svullna körtlar hittar jag där. 

Det kan ju vara så att de två sakerna inte alls har något med varandra att göra, men jag blir ju orolig. Jag var hos doktorn igår, ska ta blodprov på tisdag morgon och ska få en tid hos en ögon-näsa-halsdoktor. Men det tar ju sån tid att få svar på allt. Går ju såklart och oroar mig för lymfom, eftersom jag inte har någon infektion i kroppen och att den inte gör ont.

DOCK har jag ätit väldigt mycket antibiotika i november. Ätit två antibiotikor mot bakteriell vaginos, och till följd av detta fick jag svampinfektioner som inte gick bort med diflucan. Har även en inflammerat sår på foten efter nya trånga skor och det har inte läkt (fick det för ca. 4 veckor sen). Doktorn trodde inte att det hade något samband.

En massa svammel men jag är sjukt orolig. Skulle vilja ta ett blodprov NU och få svar direkt Rynkar på näsan Någon klok människa där ute som kan lugna en? 

Svar på tråden svullen lymfkörtel + ont i armhålan