Anonym (bättre nästagång) skrev 2014-01-05 19:43:22 följande:
Man känner att någon petar runt i området, man har fortfarande den typen av beröringskänsel kvar trots fullgod bedövning, men det ska inte göra ont. Påtalade du för din tandläkare att det gjorde ont? Det behöver du göra ifall bedövningen inte har tagit helt och hållet, tandläkaren kan inte gissa sig fram till det och om du har ett riktigt pokeransikte så kan han/hon inte heller se att du har ont baserat på att du rycker till, gör grimaser etc.
Jag har aldrig fått en bedövning innan, det här var det största ingrepp jag gjort så jag förstod väl inte riktigt hur det skulle kännas. Visst domnade det lite men de väntade inte länge, de skulle ha splittat tanden i 2 delar men tandläkaren sa när han började " Det här var en bred mun, vi drar". Han var verkligen snäll och trevlig, så när han började dra och det gjorde ont stönade jag en del. Fattade inte riktigt själv hur det skulle vara, dock gick det fort-tanden var ute på några minuter men så när han höll på att suga ur munnen med den där lilla sugen försvann helt plötsligt hela känseln i området de bedövat. Och visst kände jag att han höll på där men det var "dovt".
Vet inte riktigt vad jag tycker, det gjorde ont som f-n men jag har varit med om en hel del smärta innan så jag har väl höjt tröskeln. Jag betalade och gick hem, inte mer med det...