• Gullvivan82

bedside crib, nån med erfarenhet av denna?

Hej! Vi väntar nu vårat andra barn och funderar över hur vi vill att den ska sova den första tiden. Till vårt första barn tog vi bort ena sidan på en "vanlig" spjälsäng och hade den intill våran säng. Men den sängen kändes lite stor i början. Så nu undrar jag om någon har erfarenhet av en bedside crib, om ni tycker den funkar/har funkat bra. http://gamla.babyproffsen.se/produkt/visa/133:Bedside_Crib

Tack på förhand!

• Svar på tråden bedside crib, nån med erfarenhet av denna?
  • sofiesan

Jag gjorde en egen variant med att ta bort ena sidan på spjälsängen och gjorde en provisorisk "pinne" i överkant för stabilitet... Det funkade superbra. När man inte vill ha dom i sängen längre och slipper ändå gå upp alt resa på sig.. Det underlättar för sömnen tyckte jagð???

• The Fugly

Jag kan inte öppna länken men vi hade en Bedside Crib från Troll som vi var mycket nöjda med och använde länge. Nu hade inte vår dotter något extremt närhetsbehov som spädis men jag tyckte det kändes bra att ha henne nära och lätt kunna lägga en hand på henne om hon blev orolig.

• Lillflickan

Vi har ett hemmabygge som är i samma mått som den du tittar på. Vi har den för att det är trångt i vårt sovrum. Har haft den i åtta månader nu och ska ha den tills plutten reser sig upp så det blir farligt. Kan inte säga om den du tittar på är bra, men den vi haft har fungerat bra. Men eftersom du redan har en stor spjälsäng som får plats så kan du väl lägga något i den, tex ett näste eller ett bo av handdukar eller täcke? Lägger du lakanet över boet av handdukar/täcken är det ju ingen risk att lilleplutt hamnar under heller. Näste är dessutom bra om man ska åka bort. Ett annat alternativ är att ha nästet mellan er i sängen. Tar inte mycket plats alls vid huvudänden.

• Alexi

Vi hade en som heter babybay hela sonens första år, suveränt bra, jag ammade honom halvliggandes i den men sen sov vi i varsin säng och varsitt täcke.

• Gullvivan82

Tack för era svar :) Lutar åt att det blir den sängen, men ska åka till babyproffsen och undersöka den lite mer. :)

• Ericawi

Vi hade den till andra barnet, mest som extrasäng på nedervåningen. Det fungerade bra. Hade bebisen bredvid mig vid soffan och med hjulen kunde sängen rulla med till köket och ut på altan. Men endel barn är tidiga med att dra sig upp och röra på sig så sängen blev snabbt oanvändbar som babysäng då det inte går att sänka botten på sängen. Vid 6 mån fick vi sluta med den. Om det blir så kort användningstid så är den ganska dyr. Storebror fick ha den som soffa och nu har släktingar tagit över.

Svar på tråden bedside crib, nån med erfarenhet av denna?