Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Jag är bara jag

4:e missfallet

Anonym (Kanvakillen) skrev 2014-01-05 17:08:10 följande:
    Det kanske inte är dig det är fel på. Kan ju vara dåliga spermier :/
    Dåliga spermier kan inte befrukta ett ägg. Däremot kan embryot ibland ha kromosomfel och då blir det ofta m.f. Dock vid 4 missfall är det i regel nåt fel hos kvinnan (undantag om hon passerat 40),men det finns hjälp. Mediciner som kan hjälpa är Levaxin,Trombyl,Fragmin eller annat bodförtunnande,Progesteron,Prednosilon,Folacin och jag vet att det finns fler också.

På egen hand ska man undvika koffein och vama bad precis i början och gärna äta e-vitamin.

De allra flesta som drabbats av upprepade m.f kan få barn till slut. Jag vet de som haft 15,9 och 6 m.f och sen fått barn med medicinsk hjälp. {#emotions_dlg.flower}
  • Jag är bara jag

Byt gyn! Och gör det du kan på egen hand t.v. Köp progesteroll,evitamin och barnalbyl. Den kan man ta en 3-del per dag av som gravid.

• Jag är bara jag
    Anonym (Sorg) skrev 2014-01-05 19:29:00 följande:

Det är hos gyn på sjukhuset jag är och det finns bara ett. 
    Jag har pratat med vanliga VC men dom säger bara ring till sjukhuset så...ja....

Vart kan man köpa dessa saker?

Men det borde ju finnas privata gynläkare om det finns ett sjukhus? Jag går privat,har fått mycket hjälp där. Progesteroll finns på nätet,e-vitamin i hälsokostbutiker och barnalbyl på Apoteket.
  • Jag är bara jag
    Anonym (Sorg) skrev 2014-01-05 19:36:03 följande:
    TACK! Hjärta
    Så lite så,jag vet hur hemskt missfall är!
  • Jag är bara jag
    Anonym (Sorg) skrev 2014-01-10 21:06:41 följande:
    Vi har fått 4 mf sen i augusti, jag blir gravid varje gång vi försöker men det går bara några dagar så blir de mf...om och om igen....Rynkar på näsan
    Varje gång? Får du verkligen klart positiva gravtester varje gång? F.ö räknas det inte som m.f om man börjar blöda lite före eller precis runt BIM,då kallas det kemisk graviditet. Gör stor skillnad om de ska räknas eller inte när man söker hjälp för såna "graviditeter" är jättevanliga och går inte göra nåt åt alls.
Svar på tråden 4:e missfallet