Inlägg från: Badfantasten |Visa alla inlägg
  • Badfantasten

    läggning hjälp

    Har väl inget direkt tips men våra barn har också försökt hittat på olika ursäkter. Har snabbt gått övet då vi inte "gått med på detta". Bara gått tillbaka till sängs utan diskutera. . Vi vet ju att de mått bra innan när vi mös i soffan el läste. Mätta och nykissade. Ni gör ju helt rätt att bara leda honom tillbaka... tids nog förstår han att ni inte ger med er...

    ser ju det som att få vara uppe lite mer och förhala tiden..

    Ett alternativ att få honom att sluta är att hans bror får läggas i annat rum tills han lärt sig att pussas godnatt gäller att ligga kvar i sängen tyst trots att de har svårare att direkt somna ju äldre de blir. Det kanske han tycker är tråkigt att inte hans bror är i samma rum.

    Lycka till... men ge inte med er och låt han inte få komma upp.

  • Badfantasten
    Natulcien skrev 2014-01-05 18:27:45 följande:
    Kan ju vara många orsaker:

    Inte trött, d.v.s. sover för mycket på dagen, eller behöver somna senare? Överstimulerad av TV? Pigg av vällingen?

    Sen förstår jag inte varför ni går därifrån hela tiden så att ni måste springa..? Är det inte enklare att ligga kvar tills han somnar?



    Har alltid gjort det aktiva valet att barnen ska somna trygga själva i sin säng. Har hellre sprungit in de gånger det behövts.
  • Badfantasten
    Badfantasten skrev 2014-01-05 19:02:36 följande:
    Har alltid gjort det aktiva valet att barnen ska somna trygga själva i sin säng. Har hellre sprungit in de gånger det behövts.



    Sen kräver det ju precis som du skriver olika timmars sömn trots åldersskillnad.Lättare när barnet är riktigt trött. 19.30 är ju en vanlig tid men kanske förskjuta 30 min el minska sömn på dagen
  • Badfantasten

    [quote=72140313][quote-nick]Natulcien skrev 2014-01-05 20:22:28 följande:[/quote-nick]Skulle barnet bli tryggare av att somna själv än med en förälder tätt intill?? Hur tänker du

    Nej Jag har inte skrivit tryggare att somna själv, utan även somna tryggt själv.

  • Badfantasten

    Vad skönt att det gått bra idag. Alla barn får väl sina svackor som tidigare fungerat. Allt från sömn, mat och andra rutiner.

    Bra jobbat!!!

Svar på tråden läggning hjälp