• Danni90

Är jag gravid?!?!

Hej. Behöver lite rådfrågning om jag kan vara gravid Jag och min sambo har försökt att bli med barn nu i 2 år. Och utan resultat! Denna månaden testade ägglossnings test clear blues. Och prickade in rätt dag då för äl. Nu har jag en viss misstanke om att jag är gravid. Jag har då haft mensverk nu i 7 dagar och ingen mens detta började då dag 8 efter ÄL. Jag har även vart yr då jag har vart på jobbet. Står upp hela dagarna på jobbet. Jag får stickningar i magen vid vissa tillfällen. Är de så att jag är gravid?!? Jag är i 12;e dagen efter Äl och funderar på att ta ett grav test. Jag ska ha mens om ca 3-4 dagar. Är det för tidigt?! Tacksam för rådgivning! Mvh den som längtar!

• Svar på tråden Är jag gravid?!?!
  • emi

Visst kan du vara gravid. Du kan ta ett test och om det visar positivt är du gravid. Om det är negativt och mensen inte kommer så kan du ha testat för tidigt, testa då igen.
    Lycka till! och uppdatera gärna ;)

• Danni90

Tack för svar! Min sambo har köpt ett grav test så vi får väl testa här ikväll. Håller tummarna!! Annars får jag väl prova igen om någon dag.

• HWR

Vänta till imorgon med att prova. Tidigt i graviditeten så är det bäst att testa med morgonurin.
    Men om du får negativt så kan det vara för tidigt att testa.

• Danni90

Tänkte på de om någon har haft samma symtomet som jag och vart gravid?!

• Madre2014

Japp, jag har haft ungefär lika dant, och plussade den 29:e! :D stickningar som tusan i äggstockarna 2 veckor innan jag visste, så fick åka in på akuten, sen börja jag misstänka den 29e som sagt, pga ömma bröst, åt mycket å mensen var 6 dar försenad :) LYCKA TILL! :D

Danni90 skrev 2014-01-05 19:21:43 följande:
    Tänkte på de om någon har haft samma symtomet som jag och vart gravid?!

• Danni90

Mina stickningar i magen är typ på sidorna på magen hade du samma madre2014?!

• HWR

Jag hade också mensvärk och det kändes som att mensen skulle komma hela tiden, men det gjorde den inte ;)

• Madre2014

Ja, jag hade på sidorna sen lite i mitten :) men mest på sidorna!

Danni90 skrev 2014-01-05 19:37:01 följande:
    Mina stickningar i magen är typ på sidorna på magen hade du samma madre2014?!

• Danni90

tog ett grav test nu på morgonen och den var negativ :( jag får väl prova igen om några dagar.
    det var nog för tidigt att prova.

• emi

Det var synd :(
    Men som sagt, kolla igen om ngn dag om mensen inte kommer! Berätta gärna, jag håller tummarna!

• Danni90

jag ska kolla igen härom 3 dagar då ja ev. har beräknad mens hoppas verkligen för jag har ju " misstänkt "flera gånger att jag vart gravid men då har jag verkligen inte haft dessa symtomen!

Svar på tråden Är jag gravid?!?!