Känner inte av bebis.
Vilken vecka är du i? Ring förlossningen och rådfråga dem istället.
Vilken vecka är du i? Ring förlossningen och rådfråga dem istället.
Jag var extemt orolig med första. Panikorolig efter flera missfall. Åkte in och ut på undersökningar för jag var så rädd att något var fel.
Vill/orkar inte vara samma panikslagna människa därav jag inte åkt in och kollat än.
Jag är i vecka 16+5.
Hade inte varit orolig om det nu inte varit så att jag redan har känt bebis? Ett par dagar mellan kan jag väl tycka är lugnt men över en vecka känns skumt.
Ja en doppler vågar jag inte köpa, litar inte riktigt på dom och tänker att det kanske kan göra en ännu mer nervös. Lyssnar hellre hos BM även om man inte kan göra det så ofta.
Innan jag skrollade ner fattade jag inte alls vad du menade. Läste två tre gånger ????
Men ja Jag vet om att bebis är liten och har stor plats. Bara känts konstigt att jag känt den och sen inget på lång tid. Med första kände jag VARJE dag sen första sparken. Trodde man skulle göra det nu med. ????
Har inte tänkt på att den ibland kan vara långt in och ibland nära Min mage eller vad man säger.
Jag ska ringa BM imorgon, velat ringa tidigare men varit jul och ledigheter nu ju.
Ja men så tänker jag med The Fugly, att det finns mycket som kan göra att det inte finns hjärtljud inte bara att bebis är död. Och BM eller doktor kan ju förklara lättare eller hitta vad som 'är i vägen'. Trots att jag vet detta hade jag blivit total knäpp om jag inte hört mitt lilla barn ticka.
Allt ok TS?
Allt är bra här! Finfina hjärtljud men det kändes ändå..konstigt eller nåt. BM fixade ultraljud en timme senare till mig. Och där fick vi se den lill* fumla runt. Så skönt. Fick se när den gjorde en kullerbytta, kändes superkonstigt eftersom jag såg den göra det men kände inget. Fick reda på att moderkakan ligger i framvägg.
Dagen efter ul och resterande dagar har jag kännt bebisen varje dag. Dock inte alls på samma sätt som med sonen, utan lååångt ut i sidorna och rätt långt ner.
Enda förklaringen jag kan tänka mig är att det var nån mental spärr som gjorde att jag inte kände något innan dess. Växer ju inte o blir stor över en natt lixom..
Men ja, det känns bättre nu..Särskilt varje gång den puttar/sparkar till.