Inlägg från: Phlippan87 |Visa alla inlägg
  • Phlippan87

Känner inte av bebis.

I v. 16 är det fullt naturligt att man inte känner så mycket/ofta. från v. 22-23 ska du känna varje dag men innan dess tycker jag du ska försöka slappna av, stress är inte bra. Doppler kan kanske vara en bra investering

WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
  • Phlippan87

Jag har känt redan också men vet att det är väldigt tidigt, även i v. 16 (jag går in i v. 14 imorgon). Barnet har massor med utrymme och är inte så stor och stark ännu så i de flesta lägen känner man ingenting.

• Phlippan87
    Holk skrev 2014-01-06 20:00:03 följande:
    Innan jag skrollade ner fattade jag inte alls vad du menade. Läste två tre gånger ????

Men ja Jag vet om att bebis är liten och har stor plats. Bara känts konstigt att jag känt den och sen inget på lång tid. Med första kände jag VARJE dag sen första sparken. Trodde man skulle göra det nu med. ????

Har inte tänkt på att den ibland kan vara långt in och ibland nära Min mage eller vad man säger.

Jag ska ringa BM imorgon, velat ringa tidigare men varit jul och ledigheter nu ju.

Ja men så tänker jag med The Fugly, att det finns mycket som kan göra att det inte finns hjärtljud inte bara att bebis är död. Och BM eller doktor kan ju förklara lättare eller hitta vad som 'är i vägen'. Trots att jag vet detta hade jag blivit total knäpp om jag inte hört mitt lilla barn ticka.

Om barnet ligger och sparkar mot din ryggrad t.ex känns det sällan, även senare kan det vara svårt. H*n kanske ligger långt in, vänd åt fel håll eller lyckas träffa mot t.ex moderkakan som dämpar stötarna. Men prata med bm om din oro så bör hon kunna hjälpa dig
Svar på tråden Känner inte av bebis.