• Nova Starlight

Bröllopsklänningar

Jag ska gifta mig i augusti och undrar om någon vet någon bra sida där de säljer fina och billiga bröllopskläningar. Jag vill helst ha med släp och kanske med bolero. På de sidor jag har varit på så har de haft andra storlekar än vad vi har. Är det bra att beställa via nätet? Är det någon som har gjort det och blev ni nöjda?

• Svar på tråden Bröllopsklänningar
  • Fjärilslarv

jag beställde via light in the box och tog cutom made.
    den kom efter ca 2 månader och var jättefin, välsydd och så.
    de hade t o m lagt upp underkjolen som jag köpte till utan extra kostnad =).

http://www.lightinthebox.com/sv/

• Nova Starlight
    Fjärilslarv skrev 2014-01-06 11:49:53 följande:
    jag beställde via light in the box och tog cutom made.
    den kom efter ca 2 månader och var jättefin, välsydd och så.
    de hade t o m lagt upp underkjolen som jag köpte till utan extra kostnad =).

www.lightinthebox.com/sv/
    Jag har varit där inne och jag har fastnat för en klänning där, men jag är osäker om storlekarna. De har 8, 10, 12, 14 mm och jag har i normala fall 44 men det är ju inte i samma storleksmått.. Hur går det till att köpa och beställa där?
  • Fjärilslarv
    Nova Starlight skrev 2014-01-06 12:09:10 följande:
    Jag har varit där inne och jag har fastnat för en klänning där, men jag är osäker om storlekarna. De har 8, 10, 12, 14 mm och jag har i normala fall 44 men det är ju inte i samma storleksmått.. Hur går det till att köpa och beställa där?
    jag beställde som sagt custom made och då är den sydd efter mina mått =), det kan jag varmt rekomendera!

Sen en sak som jag skulle gjort annorlunda om jag fick göra om det bröllopet var att jag antingen skulle ha en tea-lengt eller knälång klänning för helvete vad varmt det blev med underkjolen och så lång puffig klänning på det och det då långa håret utläppt.
    haha.
  • Fjärilslarv

eller kanske byta klänning till festen =).

• LadyTeague

Jag beställde min klänning på nätet efter min egna mått. Den var välsydd och passade perfekt. Dino bridal tror jag sidan heter.

Jag var osäker då jag hade hört en del som inte var alls nöjda, men jag beställde den i god tid och chansade. Dessa sidor har nästan alltid något erbjudande, och på min klänning var det 75% rabatt, sedan fick jag som medlem 25% rabatt på första köpet. Tror den landade på under tusenlappen.

Att dölja ett fel med en lögn är att ersätta en fläck med ett hål
  • Nova Starlight

Jag hade tänkt att byta klänning efter maten på festen. Man kan ju ha en annan vit klänning då tänkte jag. Var det lätt att göra en custom made?

• LadyTeague

brollopstorget.se har hela trådar om att beställa klänningar på nätet, jag fick jättemycket hjälp där.

Lycka till och grattis!

Att dölja ett fel med en lögn är att ersätta en fläck med ett hål
Svar på tråden Bröllopsklänningar