Inlägg från: Fjärilslarv |Visa alla inlägg
  • Fjärilslarv

Bröllopsklänningar

jag beställde via light in the box och tog cutom made.
    den kom efter ca 2 månader och var jättefin, välsydd och så.
    de hade t o m lagt upp underkjolen som jag köpte till utan extra kostnad =).

http://www.lightinthebox.com/sv/

• Fjärilslarv
    Nova Starlight skrev 2014-01-06 12:09:10 följande:
    Jag har varit där inne och jag har fastnat för en klänning där, men jag är osäker om storlekarna. De har 8, 10, 12, 14 mm och jag har i normala fall 44 men det är ju inte i samma storleksmått.. Hur går det till att köpa och beställa där?
    jag beställde som sagt custom made och då är den sydd efter mina mått =), det kan jag varmt rekomendera!

Sen en sak som jag skulle gjort annorlunda om jag fick göra om det bröllopet var att jag antingen skulle ha en tea-lengt eller knälång klänning för helvete vad varmt det blev med underkjolen och så lång puffig klänning på det och det då långa håret utläppt.
    haha.
  • Fjärilslarv

eller kanske byta klänning till festen =).

• Fjärilslarv
    Nova Starlight skrev 2014-01-06 12:21:18 följande:
    Jag hade tänkt att byta klänning efter maten på festen. Man kan ju ha en annan vit klänning då tänkte jag. Var det lätt att göra en custom made?
    ja du tar måtten enligt anvisningarna på deras hemsida =).
  • Fjärilslarv
    MinnaQ skrev 2014-01-06 22:40:26 följande:
    Jag använde också www.lightinthebox.com/sv/ och måtten som står stämmer verkligen.
    Valde en klänning i champagne och den var så vacker,välsydd,fina detaljer och underbar färg.
    Alla gäster trodde vi lagt ner multum på klänningen men den gick på ca 700 kr.

japp älskar min....dock är den mega- för- stor nu =D.
Svar på tråden Bröllopsklänningar