• bäbis

Tv,bredband,telefon 1000kr i månaden. Galet dyrt så vad har ni?

Vi har idag Comhem. Bredband och tv..

Vill byta till annat för att komma ner i pris och detta är rena djungeln för mig.

Vad har ni som ni kan tipsa mig om?

• Svar på tråden Tv,bredband,telefon 1000kr i månaden. Galet dyrt så vad har ni?
  • LillGris

Om du betalar 1000 spänn har du deras xl-paket till både tv och internet. Ett enkelt sätt att komma ned i pris är ju att ha färre kanaler och segare internet.

• såärdet

det beror nog på var man bor men i min kommun har många hyresvärdar IP-telefoni så jag har det och betalar inget för bredband (hos Tele2, vet inte om andra bolag också kör med IP-telefoni men det är billigare). Jag har ett gratis tv-paket med standardkanalerna + ca 5 st som man fick välja själv och det kostar inget (ingår i hyran). Jag betalar för tv4-paketet 50 kr/månaden tror jag.  

Det blir rätt stor skillnad på det du har och det jag har då, men du får väl kolla hur det är där du bor och börja i den änden. 

• ApanApansson

Tv: 519kr var tredje månad (inga extra betalkanaler bara den obligatoriska tv och radioavgiften)
    Bredband: 280kr mån (lägsta hastigheten)
    Telefon: 690kr mån (Har tele2s erbjudande om fastpris båda två så de ligger alltid på 345kr var i månaden, ingen hemtelefon).

Skulle aldrig lägga ett öre extra på sån "skit" finns bättre saker att lägga pengarna på!

• Bestemor

Jag har comhem. Bredband, telefon och medium tv (8 extra kanaler) betalar högst 600 kronor i månaden.

• kaffeamanda

Tv: 173/mån
    Bredband: 199/mån
    Mobil: 199/mån
    ingen fast telefon
    köper kontantkort till dottern blir runt 400/år

• ApanApansson

Beror ju också på vart man bor också, vi bor avlägset så det finns bara telia och bredbandsbolaget att välja mellan :-/

• sportpappa

Kör ComHem. Har bara bredband och telefoni. Behövde inte TV-abonnemanget längre. Allt vi vill se finns på Play-kanalerna eller via de appar vi har i TV:n. Kostnad: 210 kr för bredband, 69 kr för telefoni + samtal så vi landar på runt 300 kr/månad.

Svar på tråden Tv,bredband,telefon 1000kr i månaden. Galet dyrt så vad har ni?