Inlägg från: Westman011 |Visa alla inlägg
  • Westman011

    Körkort på blocket eller vad?

    Det låter mer som att du köpt ditt körkort på blocket eftersom du inte kan något om vad samspel i trafiken heter, men för att svara på dina frågor:

    1. Folk har en tendens att aldrig använda blinkers, vart dom än kör. Lär dig leva med det eller sluta köra bil.

    2. Du är skyldig att underlätta en omkörning, det spelar ingen roll hur svinigt eller hur fort han kör. När han sedan är om är det du som skall hålla avstånd gent emot han.

    3. Så du menar alltså att på en 120- sträcka så ska de ligga mindre än 9 bilar på rad per kilometer? Här i Sverige tillämpar vi 3-sekunders regeln, vet inte vilket land du tog körkort i.

    4. Om du ligger för en omkörning och du inte kommer om bilen du skall om så är du som är en trafikfara, titta på punkt två "bilisten du skall köra om är skyldig att underlätta din omkörning" men på en tvåfilig motorväg sänker man inte hastigheten för att du ska köra om. Vid en bedömning av trafikpolis kommer du nog att anses som det hindrande momentet i situationen som uppstod.

    Så du menar att en förare som gjort sin riktiga uppkörning och klarat den aldrig kommer att vara trött bakom ratten, göra fel i trafiken, köra rattfull eller drogpåverkad osv? Du vet väl att bara för att du fått ditt körkort betyder det inte att du är en duktig bilförare, det betyder att du bedöms tillräckligt duktig att öva på egen hand.

  • Westman011

    Nej jag kan bara säga att med ditt tankesätt så är det du som är faran i trafiken.

  • Westman011

    Jag ska visa den här tråden för kollegorna imorgon, vi kommer skratta gött till morgonkaffet. Vi tillhör skalan som kör 400-450 mil i veckan i jobbet. Även om vi inte är några gudar i trafiken så är ju vissa utav er bara dumma i huvudet, det är ni som orsakar olyckorna, inte den som kör 10 km/h för fort eller bryter mot en stopplikt.

    Och för övrigt så är det tillåtet att köra om på höger sida nu.

  • Westman011
    S11 skrev 2014-01-08 00:06:19 följande:
    Skrattar ni lika mycket om ni är inblandade i en trafikolycka där barn finns med i bilden? Eller då du eller någon av dina kollegor blivit förlamade från midjan och nedåt? Och angående stopplikten, är du på riktig eller? Nej det kan ju absolut inte leda till en olycka. Jag kan höra er på jobbet imorgon "höhö, stoppskyltar vad är det för fjanterier, höhö" Och efter att ni kört ut missade ni precis att köra på en pojke som kom cyklande bakom busken, han hade ju trots tur, den här gången. "Höhö" Tuffa grabbar minsann...



    Svarade du ens på något jag skrev? Sa jag att jag gjorde något av detta? Jag sa att jag vet av erfarenheter med flera hundra tusen mil på nacken att det är dom som håller på sin rätt vad som än händer är dom som skapar olyckorna. Det finns till och med statistik som visar det. Därför rekomenderar ALLA myndigheter att man först och främst ska följa trafikrytmen, även om det kan innebära att man bryter en trafikregel. Och folk som har gjort det har i många fall blivit frikända i en rättegång då dom följt trafikrytmen istället för att vart en kolesterolpropp i en blodåder.
  • Westman011
    snedtak skrev 2014-01-08 01:45:11 följande:
    I call your bullshit. De som orsakar flest olyckor är

    ?Olycksfåglarna?Samma grupp på ungefär 15 % av befolkningen är inblandade i 50 % av olyckorna. Den gruppen har egenskaper som ökar risken för olyckor, exempelvis:Förklarar bort misstag, vilket gör att de inte lär sig till nästa gång. Tränger bort faror. Exempelvis ignorera att det ligger ett dagis i närheten. Impulsivitet kan leda till farliga situationer, till exempel en kraftig sväng utan att blinka. Prestigetänkande, vilket kan leda till negativa reaktioner då de blir omkörda. (De förlorar en ?kamp? med en annan bil.) Självhävdelsebehov innebär att personen måste visa sig stor och stark. Personer som tränger sig i kön måste ?straffas?. Reaktionsbildning är ett tvärtombeteende. De som är försiktiga i andra sammanhang använder trafiken som en ventil för att släppa ut frustration och andra känslor. Festar mycket, leder till sena körningar (trötthet) och även rattfylla. Äventyrliga förare ser trafiken som ett utmanande racerlopp.

    Vilka myndigheter säker att man först och främst ska följa trafikrytmen? NTF gör det inte (även om det inte är en myndighet), polismyndigheten gör det inte (se tidigare i tråden)

    www.ntf.se/omoss/pdf/myter%20o%20sanningar%20om%20hastighet%20argument.pdf

    Kan jag få exempel på 1 myndighet som säger att det är viktigast att följa trafikrytmen?



    Det där är riktigt jävla PK skitsnack, det är så där dom VILL att det ska vara, men det är inte så det är. Du kan sitta och läsa hur mycket du vill om det här på internet, du kommer inte få någon bra uppfattning ändå tills du gett dig ut i landet och kört själv. Jag kör 9 timmar varje dag utom två, dom dagarna kör jag 10 timmar. Jag har gjort det här sen jag var 18, alltså 10 år nu. Jag har sett hur man kör i varenda stad. Det är perfektionisterna som skapar problemen.
Svar på tråden Körkort på blocket eller vad?