Inlägg från: Fjärilslarv |Visa alla inlägg
  • Fjärilslarv

Körkort på blocket eller vad?

Cabron skrev 2014-01-08 16:20:49 följande:
    Utryckningsfordon alltså... Men det surrades om att om man som privat bara kunde ringa 112 o sen gick det ut på radion. Om man ringer o det går ut på radion, hur vet du att det är just den bilen du hindrar?
    nej det går inte bara ut på radion, det är inte bara att ringa 112 och så går det ut på radion.
    för att man ska få köra för fort så handlar det om livsfara, och att det skulle ta för lång tid för ambulansen att hinna till platsen, då brukar man kunna få möta upp ambulansen halvvägs till exempel, detta händer i EXTREMA situationer hör alltså inte till vanligheterna. Det är alltså en bedömning som personerna på 112 gör, att det tar för lång tid för närmsta ambulans att komma till platsen så att personen i fråga riskerar att avlida.

Jag lyssnar alltid på radio när jag kör bil...
  • Fjärilslarv
    Isbit skrev 2014-01-08 16:22:55 följande:
    Men du vet ju inte vad dom har för anledning.
    hänvisar till mitt inlägg ovan.
  • Fjärilslarv
    Cabron skrev 2014-01-08 16:20:49 följande:
    Utryckningsfordon alltså... Men det surrades om att om man som privat bara kunde ringa 112 o sen gick det ut på radion. Om man ringer o det går ut på radion, hur vet du att det är just den bilen du hindrar?
    du måste ha ett godkänt på att du får köra för fort och det beslutet tas av operatörerna på 112, som då meddelar polisen som meddelar TT till exempel som sedan meddelar radiostationerna. Det är alltså en process. Under mina 28 år har jag hört detta 3 ggr tror jag.
  • Fjärilslarv
    Isbit skrev 2014-01-08 16:25:39 följande:
    du har fortfarande ingen aning om varför vissa har bråttom. Det kan ju handla om andra saker än att man måste åka ambulans.

är det inte fara för en eget liv eller annans i bilen så finns det inget skäl att köra för fort.
    har du så pass brottom, ja men ge dig ut på vägarna tidigare då.
  • Fjärilslarv
    Imovane skrev 2014-01-08 16:29:04 följande:
    Nej, man får inte slå ihjäl någon annan heller men det görs ändå... 

Man får inte heller hindra andra trafikanter som kör fortare i vänster körfält, vilket du gör. 
    Ivägen? Hur då? 

Vad hade du i vänsterkörfält att göra, eftersom du uppenbarligen inte klara av en enkel omkörning. 
    Om du är analfbet så kan du säkert få hjälp av någon annan som kan läsa upp mina inlägg, annars kan du kanske läsa dem?

jag började köra om en bil som då låg ca 20km/h under hastighetsgränsen men som sen brände på när han upptäckte att han blev omkörd. självklart så körde jag inte upp i röven på honom innan jag körde ut i vänster körfält, då håller jag ju inte avståndet.
  • Fjärilslarv
    Cabron skrev 2014-01-08 16:30:38 följande:
    När min mor fick sin första hjärtinfarkt gjorde de så, möttes upp på halva vägen. Han som hittade henne hann längre än vad ambulansen gjorde. Så jag är glad att han inte fick dig framför sig som inte flyttade sig från högerfil för att släppa fram han för att han körde över maxbegränsningen, då hade hon dött i hans baksäte. Du vet aldrig varför de kör för fort, har bråttom, blinka in till höger så ska de i högerfil skapa en lucka åt dig. Så är alla nöjda.
    MEN JAG BLINKADE JU HÖGER FÖR ATT JAG VILLE BLI INSLÄPP MEN BÅDE DEN ORANGA OCH DEN ROSA BILEN VÄGRADE ATT SLÄPPA IN MIG. att det ska vara så jävla svårt att fatta.

ja nu tryter mitt humör när jag måste skriva och förklara samma sak flera flera gånger. LÄS TRÅDEN INNAN DU SVARAR.
  • Fjärilslarv
    Imovane skrev 2014-01-08 16:30:19 följande:
    Då ska du nog låta bli att köra om... 
    läs tråden så får du säkert svar på dina frågor.
  • Fjärilslarv
    Imovane skrev 2014-01-08 16:36:02 följande:
    Fast nej, man behöver inte få ett godkännande. 

Ett par gånger är väl mer än tre gånger... 
    ett par gånger är mer än en gång.
  • Fjärilslarv
    Cabron skrev 2014-01-08 16:37:10 följande:
    Tidigare? Mja jag brukar börja jobba kl 4 pga inga privatister som inte vet vad de håller på med ute på vägen...
    Du har ALDRIG kört 5 km för fort?
    nej det har jag inte.
  • Fjärilslarv
    Imovane skrev 2014-01-08 16:37:39 följande:
    Jag har läst alla dina inlägg om din påbörjade omkörning. Men din omkörning lyckades inte så varför i helvete låg du kvar i vänster körfält och hindrade bakomvarande bilar???
    åh jösses du gfattar tydligen inte, läs igen då, för nu har jag förklarat åtaliga gånger. förstår du inte, nej men be någon anhörig förklara då, jag har ju  t o m förklarat med en bild... jösses.
Svar på tråden Körkort på blocket eller vad?