hur länge sjukskriven efter armbågsfraktur?
Ramlade o fick fraktur på armbågen, fick en gipsskena. Doktorn försvann nästan direkt till en akut operation, å jag fick inget sjukintyg eller nåt.nån som vet hur länge man brukar bli sjukskriven?
Ramlade o fick fraktur på armbågen, fick en gipsskena. Doktorn försvann nästan direkt till en akut operation, å jag fick inget sjukintyg eller nåt.nån som vet hur länge man brukar bli sjukskriven?
Beror kanske på hur frakturen ser ut, när jag fick det blev jag sjukskriven en vecka, samma tid som jag skulle ha gipset.
Oj, sålite?va skönt, trodde man skulle träna armen o så efter gipset
Hur länge skulle du ha gipset? Musklerna försvann tyvärr rätt fort, men kom tillbaks rätt fort igen. Beror kanske på om du har ett fysiskt jobb, jag var föräldraledig då, men hade jag jobbat på mitt jobb hade jag nog behövt vara hemma iaf två-tre veckor för det tog ett tag innan jag kunde röra ordentligt på den. Jag fick även ett träningsprogram att ha medan jag var gipsad, fick du inget så ring till en sjukgymnast och be om ett. Lycka till!
Har du ett arbete där du använder armarna? Här ser du lite riktlinjer.
www.socialstyrelsen.se/riktlinjer/forsakringsmedicinsktbeslutsstod
Jag jobbar heltid som uska på ett sjukhem
Ring till vårdcentralen och hör vad de tycker. Det är svårt att utföra det arbete man ska på ett sjukhem med endast en arm. Förklara att läkaren på akuten inte hann sjukskriva för att det kom ett traumalarm
Jag gick till jobbet dagen efter, men så hade jag också ett skrivbordsjobb och bara en slynga och inget gips. Däremot tog det i alla fall två-tre veckor innan jag kunde använda armen någorlunda och ytterligare någon månad innan jag nästan kunde använda den som vanligt.
Jag utgår från att du använder armen tämligen frekvent i ditt jobb, så du får nog räkna med ett par veckors sjukskrivning. Hur som bör du ringa vc och höra efter hur du ska göra.
Ringde en ssk igår.jag ska på ortopeden den 16e , då tar dom bort gipset, o så får jag gå på röntken...efter det visste sköterskN inte alls om jag kunde jobba, tycker att armen borde vara oerhört stel då, efter två veckor i 90 graders vinkel i gips?