Inlägg från: enmodigman |Visa alla inlägg
  • enmodigman

Kvinnor reser kommunalt oftare än män

Ja, vad tror ni och varför

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinnor reser kommunalt oftare än män
  • enmodigman

Mina iakttagelser är baserade på hundpromenader, tycker mig se mer kvinnor än män som är ute och går

• enmodigman

Dålig respons, jag trodde jag täckt alla alternativ

• enmodigman

Försök slit er från era könsorgan och tänk över min triviala fråga

• enmodigman

Min nästa fråga kommer att handla om bröd

• enmodigman
    badkrukan skrev 2014-01-07 15:36:57 följande:
    tja. sämre ekonomi som tex ensamstående. mindre andel som har körkort.

Okej, det låter vettigt i mina öron
  • enmodigman

Det är väl ganska välkänt att kvinnor är lugnare bilförare, även om jag är lite tveksam vad gäller kvinnor i stockholm. jag tycker alla kör som idioter här i stan

• enmodigman
    Fagerlund skrev 2014-01-07 16:09:52 följande:
    En jämställdhetsåtgärd är att begränsa kvinnors kollektivåkande.

Nä, jag gillar att titta på kvinnor under mitt kommunala åkande, vad ska jag annars roa mig med?
  • enmodigman

Jag är inte så road av att fundera över hur mäns liv kan tänkas se ut, föredrar funderande över kvinnors tillvaro

• enmodigman
    kaffeamanda skrev 2014-01-07 16:21:25 följande:
    Hos oss går inte bussarna så ofta. Kvinnorna har mer varierande arbetstider + hämtar barn på förskola/skola oftare så här är det nästan bara män som kan ta bussen till jobbet om de ska kunna hålla sig inom sina arbetstider.

Landsbygden upphör aldrig att förvåna
  • enmodigman
    kaffeamanda skrev 2014-01-07 16:24:54 följande:
    hur menar du då?
    Jag menar att det är intressant hur landsbygden går sin egen väg i många frågor
  • enmodigman
    kaffeamanda skrev 2014-01-07 16:27:10 följande:
    Så hur skulle man göra på landsbygden då menar du?

Det får landsbygden själv bestämma, jag är inte den som lägger mig i
  • enmodigman

sablar, jag skulle haft med alternativet "Kvinnor åker vilse om dom kör bil, dom har dåligt lokalsinne"

• enmodigman
    Mandel skrev 2014-01-07 22:04:16 följande:
    Jag är väl inte negativ. Jag bara påvisar att det inte fungerar och här försämra de till och med möjligheterna att åka kommunalt. För att stadsborna ska kunna pendla kommunalt mellan städerna har de dragit in på landsbygden. 

Måste vara enklare att samåka om man bor i samma stad, kanske samma område till och med.

Nu har de i alla fall varit smarta så det går att betala med kort på bussen. I början när de tog bort kontanthanteringen så var man tvungen att ta bilen till stan för att ladda ett resekort, sedan åka hem och sedan gå till busshållplatsen för att ta bussen till stan...

Det låter som Göteborg
  • enmodigman
    Dina08 skrev 2014-01-07 18:12:38 följande:
    Pengar borde omfördelas från bilism till kollektivtrafik. Det är orimligt dyrt med månadskort i Stockholm. Åker själv ofta bil av ekonomiska skäl. Åka ett par kilometer fram och tillbaka efter en timme kommunalt kostar mig 50 kr!

Ja om du nu kom ihåg att ändra din standardresa från 3 till 2 kuponger vill säga
  • enmodigman

Hur skulle det vara om sl satsade på betalande kunder istället för att fokusera så förbannat på tjuvåkare

• enmodigman
    Mandel skrev 2014-01-08 13:53:08 följande:
    Hahaha! 
    Här är det maken som inte går att släppa iväg utan gps. Han kan inte läsa skyltar när han kör och han kommer inte ens ihåg vart han åkte förra gången han åkte mot samma mål

Haha, låter som en kvinnlig kompis, hon älskar att besöka diverse ställverk och kommer aldrig ihåg tidigare resor. Jag kallar det lokalsinnesdyslexi Glad 
  • enmodigman

"jag förstår inte varför det är så mycket matplatser överallt på alla småvägar"

• enmodigman
    enmodigman skrev 2014-01-08 14:28:05 följande:
    "jag förstår inte varför det är så mycket matplatser överallt på alla småvägar"
    Om mitt ex sitter här ber jag så mycket om ursäkt, det var för roligt för att inte berättas
Svar på tråden Kvinnor reser kommunalt oftare än män