• Tanja88

Tror jag fått missfall, hjälp :((

Började blöda i torsdags & blöder lite fortf , normalt har jag mens i max 5 dagar... I fredags när jag tog ut min tampong kom en blodig klump på ca 3-5cm , har nu googlat bilder & det liknar tyvärr ett liiiiiitet foster :((( Dock skulle jag ha min mens egentligen förra veckan & har även hört att det är vanligt med mens i tidigt graviditet så behöver ej vara ngt ... Men de mesta talar för missfall, ngn som varit med om liknande ? Barnmorskan säger att man ska vänta ... Men ovissheten gör en galen :/.

• Svar på tråden Tror jag fått missfall, hjälp :((
  • Anonym (Olik)

Vilken vecka var du i?

Tyvärr har bm rätt ,man kan dessvärre inte göra mycket annat än att vänta om det är tidigt.

• Anonym (T)

Visste du om du var gravid? Mensen kanske bara var sen och klumparna kan vara bitar av slemhinnan. Får man missfall i en tidig graviditet som jag gissar fallet skulle vart för dig om mensen är sen enbart en vecka finns där inget foster ännu.

• Tanja88

Jag var inne i gravid vecka 4 . Så ja jag visste att jag var gravid ... Har tagit tre test & alla visa positiva!

• Anonym (Olik)
    Tanja88 skrev 2014-01-07 17:04:35 följande:

Jag var inne i gravid vecka 4 . Så ja jag visste att jag var gravid ... Har tagit tre test & alla visa positiva!

Man ser ju inte något foster förrän tidigast vid mf i vecka 8 sägs det ,vid V4 är embryot 2v och kanske 2mm stort.

Som jag skrev tidigare så finns det tyvärr inte mycket mer att göra än att avvakta ,har du ont så ta nån alvedon och lägg dig och vila lite.

Skulle det blöda extremt mycket eller du får olidligt ont så åker du till akuten dock.

Beklagar!
  • Anonym (...)
    Tanja88 skrev 2014-01-07 17:04:35 följande:
    Då var det inte embryot du såg, det är så litet att det syns inte i v 4-5 med ögat direkt.
  • Tanja88

Okej , tack så mycket för svaret ! Så får jag hålla tummarna & hoppas på det bästa, trots det är svårt :(

• Tanja88

Tyvärr var det missfall, fick det konstaterat på sjukhuset för ett par dagar sedan ;(

Svar på tråden Tror jag fått missfall, hjälp :((