• trudellutt

Vrålhungrig. Jämt!

Hej!
    Har kikat på lite andra trådar, men de verka mest röra gravida i detta ämnet.
    I en- två månader har jag haft en enorm aptit. Eller rättare sagt hunger!
    Känner mig så himla hungrig hela tiden. Kan äta mig mätt, för att 30 minuter senare
    bli jätte hungrig. Får även jätte lätt huvudvärk, illamående och känner mig allmänt svag.
    Jag tycker att jag äter relativt bra. Även om det an bli lite väl med sötsaker ibland.
    Kanske ska tillägga att jag rätt så ofta har problem med att göra nr 2.

Någon som inte är gravid som känner igen sig? 

• Svar på tråden Vrålhungrig. Jämt!
  • kakan162

Jag tycker det låter som (i en allmänn synpunkt) att du kanske behöver en energikälla som varar längre och som håller din blodsockernivå stabil (förhindra yrsel/ svaghet) att utesluta stärkelse i kosten och tillföra vätska som vatten och fett kan hjälpa mot trög mage. Om jag äter mat med stärkelse får jag de symptom du beskriver, inklusive trög/gasig mage. Prova dra ned på kolhydraterna och öka det naturliga animaliska fettet så får du berätta om det blev bättre:) kan väl inte skada att prova? :)

Kolla kostdoktorn.se om du vill veta mer:)

Lycka till!^^

• ASD03

Om du inte i allmänhet är sjuk, motionerar lite eller har ändrat din kost så kan det vara att du har parasiter. De kan både hämma din appetit genom att göra dig illamående men de tar också upp näring. 

• Sissel

Jag är också sådär, fast inte så snabbt efter måltid (eller jo, ibland, beror på vad jag har ätit). Får äta små portioner ofta, annars spyr jag nästan av hunger.

• Hokan263
    kakan162 skrev 2014-03-28 03:39:00 följande:
    Jag tycker det låter som (i en allmänn synpunkt) att du kanske behöver en energikälla som varar längre och som håller din blodsockernivå stabil (förhindra yrsel/ svaghet) att utesluta stärkelse i kosten och tillföra vätska som vatten och fett kan hjälpa mot trög mage. Om jag äter mat med stärkelse får jag de symptom du beskriver, inklusive trög/gasig mage. Prova dra ned på kolhydraterna och öka det naturliga animaliska fettet så får du berätta om det blev bättre:) kan väl inte skada att prova? :) Kolla kostdoktorn.se om du vill veta mer:) Lycka till!^^

Håller med. Detta lär vara kolhydratberoendets fula tryne. Carbs är ok, men inte var tredje timme.
  • Siilje

Jag var sådan tills jag byte ut all ris,pasta o potatis mot sparris, haricot verts eller broccoli och skar ner på lite andra kolhydrater. Nu äter jag tre mål om dagen och är nöjd med det. Kan ta några skivor brie eller lufttorkad skinka på kvällen om suget skulle falla på

Svar på tråden Vrålhungrig. Jämt!