• mimmih

Frågor om missfall

Fick missfall igår, jag är ledsen men inte i chock då jag har haft en fruktansvärd smärta till och från samt blödningar de sista dagarna. Igår eftermiddag kom det ut mer än blod och jag förstod att det var kört.
    Jag var i vecka 9 men vid VUL i fredags såg de inget hjärtljud, och det såg ut som att jag var i vecka 6. De sa att jag kanske inte var så långt gången som jag trodde och bad mig boka nytt UL om två veckor.
    Jag hade redan mina aningar om att något var fel så jag är faktiskt tacksam att jag slapp vänta två veckor till.

Vi åkte in till akuten och vid undersökning konstaterade läkaren att livmoderhalsen är stängd. Såhär i efterhand funderar jag på vad det betyder. Är allt ute eftersom den har stängt sig? Jag fick ingen pilla för att hjälpa till att få ut allt. Trodde man alltid fick det? Jag tänkte inte på det förrän idag när tankarna samlat sig lite.

Ska på ultraljud nästa vecka för att se att allt har kommit ut men om jag kan göra något redan nu för att få ut allt, hade det ju varit skönt.

Svar på tråden Frågor om missfall