• guest93

Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid

Det finns inget snällt sätt att säga det, om du vill ha ett realistisk svar blir det något såhär:

Det är nog tyvärr väldigt osannolikt. Köerna blir bara längre och längre. För tillfället tar det dem 6 månader att be ambassaden kalla dem på intervju. (detta kräver den extrema kraftprestationen att skicka ett email till ambassaden. Ingen ens tittar på din ansökan förrän efter intervjun. Detta tar 6 månader för tillfället)
    Så även om köerna inte blir längre än vad de är nu så blir hon möjligtvis bedd att boka en intervju i oktober. Om det inte blir några problem så klart.

Sedan har du beroende på ambassaden en väntetid på 1 vecka och 2 månader innan intervju. Efter detta mellan någon vecka (om du har tur) och några månader innan de tar beslut. Om det inte blir problem, då blir det ännu mer.

Så har du tur kanske hon kommer innan jul. Annars sommaren nästa år eller så.

• guest93

minus -3 månader vad jag skrev ovan. Jag missförstod dig och trodde du ansökt nu i slutet på mars. Om det var i januari blir det ju snabbare, men fortfarande tyvärr osannolikt att det blir till sommaren.

Jag ansökte i oktober och har fortfarande inte fått kallelse till intervju till min flickvän.

• guest93

minus -3 månader vad jag skrev ovan. Jag missförstod dig och trodde du ansökt nu i slutet på mars. Om det var i januari blir det ju snabbare, men fortfarande tyvärr osannolikt att det blir till sommaren.

Jag ansökte i oktober och har fortfarande inte fått kallelse till intervju till min flickvän.

Svar på tråden Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid