• Smulan91

sfinkterruptur

Födde min son för snart två veckor sen och fick en sfinkterruptur grad 3,
    Smärtan från stygnen gör mig galen och jag tar fortfarande smärtstillande varje dag trots att jag ammar vilket ger mig så dåligt samvete :(
    Någon som kan ge mig lite hopp?

Längtar så jag spricker!
  • Svar på tråden sfinkterruptur
  • Angelica8912

Vi har en tråd här på familjeliv där vi som fått sfinkterruptur har skrivit en hel del. Det är alla möjliga erfarenheter. Sök på sfinkterruptur så kommer du att hitta den :)

Jag förstår dig till 100 % och det kommer att bli bättre med stygnen! De kan ta ett tag bara :( Vad tar du för smärtstillande?

Vila dig så mycket det går, ta de lugnt och ge dig inte ut på promenader och sådär. Ge de tid

• Smulan91
    Angelica8912 skrev 2014-01-08 11:10:00 följande:

Vi har en tråd här på familjeliv där vi som fått sfinkterruptur har skrivit en hel del. Det är alla möjliga erfarenheter. Sök på sfinkterruptur så kommer du att hitta den :)

Jag förstår dig till 100 % och det kommer att bli bättre med stygnen! De kan ta ett tag bara :( Vad tar du för smärtstillande?

Vila dig så mycket det går, ta de lugnt och ge dig inte ut på promenader och sådär. Ge de tid

Hur lång tid kan det ta :( läkarna säger ju två veckor men jag tvivlar
  • Angelica8912

Tycker du det svider eller vad är det som är jobbigt för dig?
    Jag hade ont av stygnen mycket längre än 2 veckor.

• Dasein

Jag åt smärtstillande i ca 5 veckor. Hade först recept på 4 veckor som jag fick förlängt en månad till eftersom det fortfarande gjorde ont, men behövde inte äta mer än en vecka eller så, trappade sedan ner och åt bara ibland när det gjorde ont. Jag hade också dåligt samvete för amningen, men det är nog bäst att inte tänka på det. Man måste väl kunna lita på läkarna om de säger att det är ok...

• Smulan91
    Dasein skrev 2014-01-08 23:01:22 följande:

Jag åt smärtstillande i ca 5 veckor. Hade först recept på 4 veckor som jag fick förlängt en månad till eftersom det fortfarande gjorde ont, men behövde inte äta mer än en vecka eller så, trappade sedan ner och åt bara ibland när det gjorde ont. Jag hade också dåligt samvete för amningen, men det är nog bäst att inte tänka på det. Man måste väl kunna lita på läkarna om de säger att det är ok...

Tack för ditt svar!

Ja man mår ju helst så bra som möjligt, och då tar man ju gärna smärtstillande
Svar på tråden sfinkterruptur