Kvinnlig orgasm, inte ett måste?
Tänkte höra med de kvinnliga forumläsarna hur de förhåller sig till orgasm vid sex?
Min nuvarande sambo har, i likhet med många andra kvinnor, svårt att få orgasm vid enbart vaginal sex. Jag har full förståelse för detta och försöker därför hjälpa henne på andra sätt. Vi löser det antingen med en vibrator under tiden jag knullar henne eller genom att jag går ner på henne efter min utlösning. Ibland tar jag henne hela vägen innan själva samlaget men det är inte optimalt eftersom hon blir för känslig efter orgasmen.
Det som förvirrar mig är att hon inte verkar vilja få orgasm särskilt ofta, hon säger att sexet är skönt i vilket fall som helst...
Visst kan jag förstå att det är skönt men jag har svårt att förstår varför hon inte vill uppnå orgasm varje gång, särskilt inte när jag är mer än villig att ge henne en? Jag inser att den uteblivna orgasmen är ett större problem för mig än för henne eftersom jag känner mig otillräcklig.
Jag tänker mig att hon inte resonera på samma samma sätt när hon onanerar; Nu har jag haft skönt en stund med min vibrator, jag slutar precis innan det går för mig.
Någon som kan belysa detta ur ett kvinnlig perspektiv?
Han säger att det inte är så viktigt för honom och varför skulle jag inte tro honom, det är ju inte särskilt viktigt för mig. Båda kan vi fixa egna orgasmer. Vi kan också fixa det åt varandra, men då ligger fokus där istället. Eller också kan vi bara njuta av sexet och allt det vi inte kan göra på egen hand. Ibland kombinera, ibland behövs det inte.