Min appa är alltid sjuk :( Känns ej som vården bryr sig
Min pappa är i 50års ålder. Han är multisjuk med bla diabetes typ1 sen 2års åldern. Ledgångsreumatism sen 20 år. Haft kroniskt vaskulit, har sömnapne,KOL (tidigare rökare) samt problem med njurarna( njuren) efter att läkarna fö ca 8 år sen tog bort en frisk njure de trodde var cancer.
Höftledsoperation 5 år sen, ny knäled 3 år sen.
De senaste åren har han åkt in o ut på sjukhus ca 4-5 ggr per år. Ca 2 ggr per år så får han sepsis o vårdas på intensiven. Men Ingen kan förklara varför!
Syptom: trötthet, illamående, feber, frossa och högt/lågt sovker då han ej orkar äta eller ta insulin.
Han brukar även få problem att kissa.
Han kom hem ett par dagar innan julafton efter en 10 dagars visit med antibiotika.
Samma symptom som innan, denna gången med lågt socker, feber, trötthet, ledvärk mm. Sist han var inne misstänkte de även vätska i buken (vilket aldrig kollades upp)
Och igår var det dags igen. Han blev inlagd på iva med glukosdropp, antibioika,syrgas, natriumdropp, KAD mm.
Ett kreatinin på ca 450 vilket han ofta har. (ibland är det högre). Ett crp på ca 300. Han hade även "surt blod" vilket jag inte riktigt vet vad det innebär?
Han var på lugnröntgen som inte visade något.
Vid varje inläggning så tar de blododling som tydligen aldrig visar någon speciellt. Så efter 10 dagars antibiotika o ett crp runt 20 så sickas han hem. O ett par månader senare så är han tillbaka
Jag är såklart väldgt orolig för pappa och känner att sjukvården inte tar det på allvar.
Det är alltid "oklar infektion" Men det måste ju Fan bero på något??
Pappa själv har börjat tappa livslusten, han är bitter på livet och på vården och det märks att han mår dåligt.
Han är ständigt trött o kan sova 15-20 timmar per dygn.
Jag känner mig så maktlös, Och jag är orolig för vad det kan vara och för hur länge han ska orka.
Vad kan det vara för fel?
Vad skall vi kräva för undersökningar?
och framför allt, kommer han bli bra?