HUr länge kan man dölja magen?
Hej, hur länge tror ni det är troligt att kunna dölja att man är gravid? allså till vilken vecka.
Jag börjar ett nytt jobb nu i feburari och vill inte gärna att dom ska få reda på det i första taget..
Hej, hur länge tror ni det är troligt att kunna dölja att man är gravid? allså till vilken vecka.
Jag börjar ett nytt jobb nu i feburari och vill inte gärna att dom ska få reda på det i första taget..
Nu med trean kunde ingen se förrän jag var i v.19. Syntes senare med de första två. Jag är liten på alla håll och kanter. Alla tycker att jag har haft små magar men de har måttmässigt (sf-mått) legat på medelkurvan (förutom yngsta sista två månaderna).
Alla växer olika fort om magen. Beror på hur bebis ligger osv. Sen beror det på vad du har för jobb och vilka arbetskläder du har. Klär man sig rätt så kan man dölja det längre. Men till vecka 18-20 bör du kunna hålla det hemligt.
Okej jag är medel, varken stor eller liten, väger 70 kilo å är 170 lång.. kanske syns mer om man är större?
Jag har alltid haft en platt mage men när jag blev gravid (med första barnet) svullnade magen upp jättemycket. Såg i och med det gravid ut redan i vecka sju. Men det var kanske först i vecka 13-14 som jag verkligen fick "problem" men att dölja det...
Lycka till, och hoppas att du inte svullnar så mycket :)
Med första kunde jag dölja det väl till vecka 23-24.
Med andra barnet frågade folk om det var tvillingar eller dags att föda snart i vecka 17. Samma nu med tredje. Stor som ett hus sedan veckor tillbaka. Nu är jag i vecka 24 och folk tror att jag ska föda snart.
Hur långt är ett snöre?
TS, det är givetvis individuellt. På vissa syns det tidigt, andra sent. På en del syns det inte ens i 8:e månaden och vissa vet inte ens själva om att de är gravida förrän ungen vill ut...
Ja men lyckas jag dölja den till vecka 20 så hade det varit toppen.. har fått jobb på en bensinstation där e det ju tyvärr arbetskläder i form att skjorta å byxor, kanske dom lär undra när man beställer större å större storlekar me tiden.. ( inte bra)
Ny på jobbet så är folk osäkra på hur man egentligen ser ut, så om man från början går i lagom säckiga kläder och ser småknubbig ut behöver det inte bli uppenbart föränn runt v. 25... Iaf så var det för mig, och jag var ny på jobbet. Sen kom semestern, och jag var i v 30 innan fler än de närmsta som jag berättat för fattade något.