• TelmaGudbjorns

Försökte stjäla min bebis!!!

Jag var ute och gick med min vagn när en ung mörk man springer fram och rycker tag i min vagn medan jag pratar i telefon! Jag rycker tillbaks och frågar vad han håller på med, så tecknar han med handen och menar att han kan gå med vagnen och jag prata i telefon, och jag säger i chocktillstånd nej! Han börjar pilla i vagnen och jag kör iväg honom då han försvinner en helt annan väg! Vad händer??????????????

• Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!
  • snorkan
    Jennie med ie skrev 2014-01-09 16:03:47 följande:
    Lite intressant att de som menar att det är förkastligt att inte bara fokusera på det enda relevanta i historien (vilket då ska vara stackars TS och bebisens upplevelse) inte själva fokuserar på det enda relevanta.... Bara så. I alla fall så avviker jag och hoppas att TS med polisens hjälp får klarhet i vad som egentligen hände och kan känna sig trygg igen.
    ja avvik du....
  • Klaraaa

Vad skulle Ts har skrivit för att ha skrivit rätt? vad är det som är så fel i hennes meningar? Kan någon förklara för jag ser inte att det står något som kan såra eller skada någon annan människa. Det är däremot mkt syns om Ts vilken hemskt situation.

• Ms Pepper
    Natulcien skrev 2014-01-09 15:59:59 följande:
    Flashback intresserar mig inte.

Varför inte?
  • Nuhardetväländå

Att du orkar Natulcien! Men jag håller med dig i allt du skriver. Tycker dessutom att TS outat sig själv med en del grovt rasistiska åsikter i sin beskrivning av romer..

Alla med vidriga påhopp tycker jag kan gå tillbaks till sitt eget forum flashback.

• Ms Pepper
    Natulcien skrev 2014-01-09 15:49:48 följande:
    Skämmer ut mig? Knappast. Och vad består lynchningen av? Jag har inte kallat TS för nedsättande ord. Jag bara belyste ett ordval. Jag har t.o.m. skrivit i tråden att TS ju har förklarat sitt ordval och att jag nu diskuterar generellt.

Själv har jag blivit kallad både empatilös, neger, rasist, "borde hålla tyst", kärring, PK, etc. i tråden, utan att jag själv ens har använt några tillmälen till någon (jo, ordet "naiv" använde jag...men det är det enda). Jag har inte ens nämnt ordet "rasist". Ganska intressant, tycker jag...

Ja det är tråkigt när rasismen och trångsyntheten blommar upp.

Jag för min del tycker du har förminskat ts upplevelse och det finns inget i dina aldrig så goda syften som ger dig rätt till det.
  • UniqueSnowflake
    Klaraaa skrev 2014-01-09 16:07:58 följande:
    Vad skulle Ts har skrivit för att ha skrivit rätt? vad är det som är så fel i hennes meningar? Kan någon förklara för jag ser inte att det står något som kan såra eller skada någon annan människa. Det är däremot mkt syns om Ts vilken hemskt situation.
    Precis allting kan nog tolkas som "rasistiskt" på FL.
    What does the fox say? -^^,--,~
  • TrendyFarsa
    TelmaGudbjorns skrev 2014-01-08 15:39:35 följande:
    Jag var ute och gick med min vagn när en ung mörk man springer fram och rycker tag i min vagn medan jag pratar i telefon! Jag rycker tillbaks och frågar vad han håller på med, så tecknar han med handen och menar att han kan gå med vagnen och jag prata i telefon, och jag säger i chocktillstånd nej! Han börjar pilla i vagnen och jag kör iväg honom då han försvinner en helt annan väg! Vad händer??????????????
    Meh, asså guuuu va hemskt!!!!!!!!!!!!!!!!!!????????????

Eller bara BS *gäsp*
    Östermalm - Mer behöver inte sägas.
  • Molgan 008
    Natulcien skrev 2014-01-09 15:49:48 följande:
    Skämmer ut mig? Knappast. Och vad består lynchningen av? Jag har inte kallat TS för nedsättande ord. Jag bara belyste ett ordval. Jag har t.o.m. skrivit i tråden att TS ju har förklarat sitt ordval och att jag nu diskuterar generellt.

Själv har jag blivit kallad både empatilös, neger, rasist, "borde hålla tyst", kärring, PK, etc. i tråden, utan att jag själv ens har använt några tillmälen till någon (jo, ordet "naiv" använde jag...men det är det enda). Jag har inte ens nämnt ordet "rasist". Ganska intressant, tycker jag...

Skämma ut dig genom att jämställa ordet "mörk" med "blatte" till exempel. Det är som att jämställa ordet "jude" med "kroknäsa". De förstnämnda är sakliga och de andra är nedvärderande skällsord. Jag tycker att det är barnsligt att tro att man kan vinna en diskussion genom att dra saker till ytterligheter.

Att du har gjort TS illa på något vis har jag aldrig påstått. Jag har inte läst alla dina inlägg så jag kan i och för sig inte säga motsatsen heller, men hur som helst så var det inte det saken gällde. Jag tycker, vilket även moderatorena på FL brukar skriva, att man bör hålla sig OT i trådarna. Istället så fick TS påhopp för sitt ordval av rena lynchmobben. 

Genom att säga till och vara med och diskutera så har jag också bidragit till den här trådens urspårning nu, det känns riktigt tråkigt. Jag hatar att trådar sällan får handla om det ursprungliga ämnet särskilt länge.

• Emma30

Herregud vilka dumma svar det finns här i tråden! Det är väl inget fel i att säga mörk! Hade jag bott i samma stad hade jag velat veta detaljer och utseendet är en väldigt viktig detalj. Kom igen om nån skriver blatte eller svartskalle osv.

• snorkan
    Emma30 skrev 2014-01-09 16:54:46 följande:
    Herregud vilka dumma svar det finns här i tråden! Det är väl inget fel i att säga mörk! Hade jag bott i samma stad hade jag velat veta detaljer och utseendet är en väldigt viktig detalj. Kom igen om nån skriver blatte eller svartskalle osv.
    vissa är bara bråksjuk och verkar inte ha något bättre för sig.....att TS var ute för en jättehemsk upplevelse verkar vissa inte ens förstå!
Svar på tråden Försökte stjäla min bebis!!!