• Aran

När ska man ta kontakt med sjukvården????

Jag och min sambo har varit tillsammans i fem år. Jag tog ut min spiral för snart 2 år sedan. Vi har försökt aktivt att bli med barn under ca 6 månader och varit oskyddade under dessa 2 åren, men ingeting har hänt. Jag har en son från ett tidigare förhållande som är 7 år, med hans pappa lyckades vi bli gravida ofta.. 3 missfall, och tyvärr två aborter har jag bakom mig. Alltså varit gravid 6 ggr sammanlagt. Nu när jag verkligen längtar efter ett till så verkar det sååå svårt! Jag har varit så fertil förr, så jag undrar varför det kan vara så här nu? När bör vi gå och kolla upp oss. Ska vi kämpa på ett tag till? Tacksam för svar

• Svar på tråden När ska man ta kontakt med sjukvården????
  • Aran

Tack för det, men är lite skeptisk till rosenrot.. .

• 1977

ta kontakt nu, det brukar vara långa köer!! ni ska se att ni lyckas bara ni får prata m. ngn på sjukhuset....

• skrattigtjej

Aran vrf e du de? ja kan intyga de ha hjälp mejj och killen ganska bra faktiskt lycka till nu

• sunny79

håller med 1977...det e lite trögt i den svängen så ta kontakt så fort ni känner oro....och stå på er!!
    Det där med att det hänger på psyket har jag fått höra ett antal gånger och börjar bli lite små trött på det....sorry...men det hänger inte alltid på psyket....

• Aran

skrattigtjej

Jo jag har läst att gyn läkare inte alls rek det, det är ett naturläkemedel, visst kanske man kan bli gravid lättare, men ingen vet något om missbildningar hos fostret etc etc . Har du blivit gravid av det?

• Aran

sunny79

Nej jag tror inte heller att det hänger på psyket.. faktiskt. Ska man inte ha försökt ett antal månader innan man kontaktar dom? typ 12 eller nåt sånt?

• sunny79

svå¨rt att säga då jag har andra problem....har utebliven mens men för mig tog det ett halvår innan de lyssnade överhuvudtaget...,det e normalt....var det ända jag hela tiden fick höra men.... Det gäller att stå på sig. Ring MVC och tala om ditt/ert problem...alltid en väg att börja

• jenniekk

Ts- De brukar vilja att man försökt aktivt i ett år innan man söker hjälp. Därför räknas inte de rvå år då ni inte har skyddat er. Men om du är orolig så tycker jag att du ska ringa till en privat gynläkare, då det är lättare att komma intill. Lycka till!

Psyket har ingenting med att göra om man har svårt och bli gravid! Detta är en Stor myt! Ofrivillig barnlöshet är en sjukdom.. Har man t.ex dåliga spermier så går inte det att tänka bort!

• skrattigtjej

Aran ok.. nej de ha ja inte, elle de vet jag ine, jo ja vet... jag gjorde dumt i att börja med dem, nu kan ja ej sluta med dem

e orolig nu... eftersom ja inte vet om ha blivit gravid nu

men men... krama om.... och nja d med psyket.. de kan spela stor roll... men inte alltif

Svar på tråden När ska man ta kontakt med sjukvården????