• Anonym (såledsen)

dumpad... trött på att dejta. finns inga seriösa killar

Så himla ledsen... dejtade en kille från en nätsida... vi träffades i lite över 1 månad.... han gav intrycket av att vara seriös.. vi gjorde grejer, han presenterade mig för hans vänner osv.. troddte han ville nåt allvarligt..efter 4 veckor loggade han in på dejtingsidan  o vart aktiv... så, han ville väl bara ligga...
    jag blir så ledsen... han var så himla på i början, ville så mkt, o pratade om att vi var soulmates osv... sen efter att han loggat in på dejtingsiten igen så är han inte alls på... sval.. jag konfronterde honom, han sa att han gillade mig... o gillar att hänga med mig...

jag blir så ledsen, dumpad... heartbroken.. orkar inte gå igenom detta... en känsla av....tomhet.. e ledsen... finns det inga killar som vill satsa seriöst??? jag e lite över 30...längtar efter ett seriöst förhållande, ngn att dela livet med, skaffa familj osv... men känns som ingen vill satsa, alla vill bara ligga... orkar inte dejta mer nu... orkar inte bli ledsen o besviken, känns som man måste spela spel o grejer för det e ju det killarna gör... att verka ha vart bullshit som han sagt, eller så jobbigt när en person bara kan vända sådär... jag vill ju föröska satsa... jag vet att jag e en bra tjej, klok, snäll,välutbildad o ordnade förhållande o stabil...
    men gång efter gång råkar jag ut för detta... eller så träffar jag killar som jag inte är intresserad av men som vill nåt mer...

usch, vill inte känna såhär... hur komme rjag över det?? den jobbiga känslan?
    kommer aldrig kunna lita på kilar... o nästa gång vill jag vänta med typ att ha sex efter 20:e dejten eller nåt... vågar inte.. e rädd att dom bara vill ligga...

nån som kan skriva nåt tröstande? behöver det vekrligen nu

• Svar på tråden dumpad... trött på att dejta. finns inga seriösa killar
  • monty

Du dejtade EN kille, han kände troligen att det inte kändes helt rätt.

Och med detta ger du upp? Du borde nog jobba lite på självkänslan först.

Och, en kille som dejtar en tjej i 1 månad är inte bara ute efter att ligga.

• monty

Jag tror också att du blåser upp det. Jag får direkt intrycket av att du är desperat.

Kvinnor i 30-års åldern som verkar desperata är riktigt läskiga. Jag skulle få känslan av att hon endast söker man för att få barn. Men det är bara jag.

• Anonym (såledsen)
    monty skrev 2014-01-08 20:30:42 följande:
    Du dejtade EN kille, han kände troligen att det inte kändes helt rätt.

Och med detta ger du upp? Du borde nog jobba lite på självkänslan först.

Och, en kille som dejtar en tjej i 1 månad är inte bara ute efter att ligga.
    Jo men jag har dejtat flera... fast iofs inte med någon som det var så här "seriöst" med under 1 månads tid.. detta gäller senaste tiden/året.

Jo jag vet, borde jobba på självkänslan - men hur gör man det?

Jag blir så arg på mig själv, kändes ju inte helt rätt för mig heller men det handlade mest om att jag ruckar på mig själv, jag anspassar mig så j-la mkt, det tar så mkt energi.. har svårt att vara mig själv o vara avslappnad, så egentligen visar jag väl inte mitt riktiga jag... om jag ändå hade kunnat vara Jag, med hela mig själv... då hade det på nåt sätt känts bättre... för då vet jag att han inte vill ha mig... men nu har jag inte känt att jag kunnat vara mig själv fullt ut..
  • Anonym (såledsen)
    monty skrev 2014-01-08 20:31:53 följande:
    Jag tror också att du blåser upp det. Jag får direkt intrycket av att du är desperat.

Kvinnor i 30-års åldern som verkar desperata är riktigt läskiga. Jag skulle få känslan av att hon endast söker man för att få barn. Men det är bara jag.
    Hur menar du att jag blåser upp det??

Ja, jag kanske e desperat? Börjar känna lite smått panik.... e 33 o känns som man börjar bli gammal, kommer man hinna få barn innan det är försent?? k
    klart man inte vill framstå som desperat..
  • Anonym (Ensam)

Tycker verkligen synd om dig tjejen!  Förstår att det känns tungt när du vill satsa och killen bara vill en sak!  Klockan börjar ju ticka för att skaffa familj o barn med, måste ju lära känna varann också innan du sätter barn till värden.  Det är ju inget man gör på några månader,  annars finns ju möjligheten att träffa nån kille som har barn redan.   Dom brukar ju ha lite mera förstånd eller vad tror du?

• Anonym (såledsen)
    Anonym (Ensam) skrev 2014-01-08 20:37:03 följande:
    Tycker verkligen synd om dig tjejen!  Förstår att det känns tungt när du vill satsa och killen bara vill en sak!  Klockan börjar ju ticka för att skaffa familj o barn med, måste ju lära känna varann också innan du sätter barn till värden.  Det är ju inget man gör på några månader,  annars finns ju möjligheten att träffa nån kille som har barn redan.   Dom brukar ju ha lite mera förstånd eller vad tror du?
    Jo, tanken har såklart slagit mig att män med barn verkar mera mogna.. o kanske passa mig mer?

Känner mig bara ledsen just nu.. o känner mig som världens sämsta. Ledsen, ensam, besviken, arg, förlöjligad, kränkt.... att jag kunde tro att han ville nåt mer liksom?!
    Jobbigt när man investerat så mkt energi o så mkt av sig själv... så får ett käftsmäll bara tillbaka.
  • Anonym (Samma här)

Å det skulle lika gärna kunna vara jag som skrivit detta.
    Känner igen mig.
    Har dejtat en kille ett tag som också verkade vara seriös med nu hör han inte av sig längre :(.
    Vi hade sex på femte dejten och har haft ett bra sexliv i drygt en månad.
    Det tog tid innan jag kunde lita på honom och nu när jag fått känslor så hör han inte av sig.
    Orkar inte bli förälskad eftersom det alltid slutar med att man blir sårad.
    Fattar inte vad vitsen är att uppvakta, vara gentleman, planera framtiden osv för att sedan bara ta avstånd när man äntligen törs lite på dem och släpper på sina känslor?

Känns som att jag kommer att leva ensam resten av mitt liv och får nog dö ensam.

• Anonym (Samma här)
    Anonym (såledsen) skrev 2014-01-08 20:39:51 följande:
    Jo, tanken har såklart slagit mig att män med barn verkar mera mogna.. o kanske passa mig mer?

Känner mig bara ledsen just nu.. o känner mig som världens sämsta. Ledsen, ensam, besviken, arg, förlöjligad, kränkt.... att jag kunde tro att han ville nåt mer liksom?!
    Jobbigt när man investerat så mkt energi o så mkt av sig själv... så får ett käftsmäll bara tillbaka.
    Killar som redan har barn tycker inte jag är seriösare eller mognare.
    Är nog individuellt.
    Killar som redan är pappor brukar inte vilja ha mera barn är min erfarenhet.
  • Anonym (såledsen)
    Anonym (Samma här) skrev 2014-01-08 20:40:06 följande:
    Å det skulle lika gärna kunna vara jag som skrivit detta.
    Känner igen mig.
    Har dejtat en kille ett tag som också verkade vara seriös med nu hör han inte av sig längre :(.
    Vi hade sex på femte dejten och har haft ett bra sexliv i drygt en månad.
    Det tog tid innan jag kunde lita på honom och nu när jag fått känslor så hör han inte av sig.
    Orkar inte bli förälskad eftersom det alltid slutar med att man blir sårad.
    Fattar inte vad vitsen är att uppvakta, vara gentleman, planera framtiden osv för att sedan bara ta avstånd när man äntligen törs lite på dem och släpper på sina känslor?

Känns som att jag kommer att leva ensam resten av mitt liv och får nog dö ensam.
    Herregud, du sätter exakt rätt ord på det!! Tack för det {#emotions_dlg.flower}
    Precis...orkar inte bli förälskad för det slutar med att man blir sårad.

Exakt, vad är vitsen med att vara gentelman o så fort man viäsar lite mer.. så tappar de intresse... de vill bara jaga eller vad då? Å då måste man hålla på att spela spel o hålla på sina känslor?? jag mår inget bra av att förställa mig sådär... inte så att jag e jättepå eller nåt, oftast e det killen men så fort man visar minsta lilla o har vågat släppa på sina käsnlor så blir man sårad...

kram till dig {#emotions_dlg.flower}

hur gör man för att läka ihop? o kommer över denna smärta?
  • Anonym (såledsen)
    Anonym (Samma här) skrev 2014-01-08 20:44:15 följande:
    Killar som redan har barn tycker inte jag är seriösare eller mognare.
    Är nog individuellt.
    Killar som redan är pappor brukar inte vilja ha mera barn är min erfarenhet.
    Ja, det e nog som du säger, att det är väldigt individuellt. har inte o göra med om de har barn eller inte.

Svar på tråden dumpad... trött på att dejta. finns inga seriösa killar