Inlägg från: Helenmedh |Visa alla inlägg
  • Helenmedh

Ska jag utsätta min för tidigt födda för detta?

Min yngsta är också 2 månader för tidigt född. Jag skulle inte låtit barnen komma när dom är sjuka. 

Och ja, jag gör samma om min äldsta (fast han har en annan pappa) är sjuk. Han får helt enkelt stanna hos sin pappa då. Det förstår både pappan och sonen. Just för att min yngsta är så infektionskänslig. Vill inte utsätta honom för sjukdomar "med flit". 

• Helenmedh
    Dollan89 skrev 2014-01-09 11:49:03 följande:
    Det är två barn det gäller, hans dotter och son. Bägge sjuka. 
    Alla prematur mammor där ute vet hur det känns att nästan förlora sitt barn pga tidig födsel. Alla slangar på neo kopplade till härta lunga puls. Det var en orolig tid. på tal om sondmatning också, där lär vi hamna igen om hon nu blir sjuk. Orolig bara!!
    Jag förstår dig Ts! Jag är som en lejoninna när det kommer till min prematur. Och då har jag ju en äldre son också. Men jag tar inga chanser. Sist äldsta var sjuk var han här och smittade ner lillebror. Det slutade med att vi blev inlagda igen med sond i 4 dagar. Det gör jag aldrig om så därför ser jag till att storebror är hos sin pappa eller farmor/mormor när han är sjuk. Detta förstår även äldsta då han är 6 år.. 
Svar på tråden Ska jag utsätta min för tidigt födda för detta?