• JuwliaL

Ska jag utsätta min för tidigt födda för detta?

Jag tycker också att hon ska komma, hon är ju inte dödssjuk. Det är bra,för små barn att bli sjuka när dom är små. Det stärker immunförsvaret (har jag hört). Men med det menar jag om hon nu skulle råka bli sjuk så är ju inte det världens undergång. Men dock kanske inte bonusen ska hålla/hosta på henne. Man kan ju hålla dom någorlunda isär om du nu är rädd för sjukdomar.

• JuwliaL

Min första var också prematur och klart man varit nojig! Men det finns gränser sjuka syskon är ju samma sak som sjuka föräldrar. (tillhör familjen/bor under samma tak) va gör ni om du eller din sambo blir sjuka? Kanske till och med samtidigt? Ni båda kan ju inte lämna ungen hemma själv? Varför ska då syskon bli utelämnade när ni är ett undantag? Känns lite taskigt faktiskt. Barnen kan ju ta illa vid sig och känna sig grymt åsidosatta om dom inte får komma. Även om dom säger att det är okej så säger troligtvis nog bara det av respekt till er. De kan nog må ganska dåligt av att det nya barnet som pga sin tidiga födsel är nya "favoriten" tänk inte bara på din 8månaders. Sambons barn ska vara lika viktiga för dig. Och vad du skrivit här så verkar det inte stå något om hur dom ställer sig till situationen.

Svar på tråden Ska jag utsätta min för tidigt födda för detta?