Inlägg från: viseversa |Visa alla inlägg
  • viseversa

Ska jag utsätta min för tidigt födda för detta?

Men ska hans barn aldrig få komma till er? Tänk om dom är sjuka eller haft feber även nästa gång? Ska livet och umgänmget med deras pappa stanna upp pga er dotter. Dessutom är hon nu 8 månader och inte speciellt liten och skör längre. Jag hade förstått om hon var 8 veckor gammal Eller om bonusen spydde som en gris pga magsjuka men 8 MÅNADER? Och bonusen hade lite feber.

Instagram...LOVALOVISA
  • viseversa
    Philippa skrev 2014-01-09 11:27:43 följande:

Ok... läste fel Jag läste 8 veckor....

Ok,. 8 månader, då hade jag låtit syskonet komma
    Ja 8 MÅNADER =). mao ingen liten skör spädis längre=)
    Instagram...LOVALOVISA
  • viseversa
    viseversa skrev 2014-01-09 11:26:47 följande:
    Men ska hans barn aldrig få komma till er? Tänk om dom är sjuka eller haft feber även nästa gång? Ska livet och umgänmget med deras pappa stanna upp pga er dotter. Dessutom är hon nu 8 månader och inte speciellt liten och skör längre. Jag hade förstått om hon var 8 veckor gammal Eller om bonusen spydde som en gris pga magsjuka men 8 MÅNADER? Och bonusen hade lite feber.
    Jag skriver dom(bonusbarnen) men inser att det är ETT bonusbarn det gäller. Dock ingen skillnad på min åsikt. Klart han ska komma som planerat för att träffa SIN pappa som planerat trots eran 8 månaders bebis som kaaaan bli sjuk. Men det brukar vara så på vintern. Mycket sjukdommar som florerar. Dessutom kanske hans mamma har planerat annad denna helg? 
    Instagram...LOVALOVISA
  • viseversa
    Litet My skrev 2014-01-09 11:46:17 följande:
    Det där tänkte jag också på, om mamman tex jobbar varannan helg eller dyl så inte skall hon väl behöva ta ledigt eller ordna barnvakt pga TS och pappans bebis?

Då är det väl bättre barnet är hos tex farmor och pappan träffar barnet där tex eller sover över, känns inte rätt mot barnet att missa umgänget med sin pappa pga syskonet.
    Ja eller hion kan ju ha något annat planerat som middag med en väninna,en kort resa eller bara en lugn helg för sig själv. Inte heller det ska hon behöva ändra på pga ts bebis.
    Instagram...LOVALOVISA
  • viseversa
    Litet My skrev 2014-01-09 11:54:46 följande:
    Tänker också lite så, har svårt för de av bonusföräldrarna som anser att den andra skall stå standby pga pappans/bonusmammans förlossning/nyfödda bebis/sjuka barn osv. Ofta har man ju en del inplanerat på sin barnlediga tid.
    Instagram...LOVALOVISA
  • viseversa
    Dollan89 skrev 2014-01-09 12:10:14 följande:

Förstår precis vad du menar. Hade vår tös haft ett syskon som varit sjuk hade jag gjort detsamma. Skickat iväg henne till mor/far föräldrarna tills hon blivit någorlunda frisk. Iaf de första dagarna då de är som mest smittosamma. 

Tycker det handlar om respekt från andra föräldrar också att om man nu talar om att man har ett infektionskänsligt barn så varför ska inte detta tas lika mycket på allvar som en allergi hos ett barn? 

Vi har dessutom sökt ett mindre dagis till henne så hon inte är i en lika stor "vanlig" dagisgrupp. Vilket jag tycker är skit bra att det finns mindre dagis här!! Man kommer aldrig ifrån smittan. Men rör sig smittan i en mindre dagisgrupp så finns det risk att den dör ut snabbare än i en grupp på typ 15-20 barn.

Men vad menar du med respekt? Att bonusbarnens mamma ska ställa in alla sina planeringar eller vara berädd på att alltid rycka in för att du är rädd för smittor på ditt 8mån barn? Skulle du göra detsamma för henne ts?
    Instagram...LOVALOVISA
  • viseversa
    Dollan89 skrev 2014-01-09 12:59:42 följande:

Vad jag menar med respekt? Man ska väl respektera alla barn i familjen? Deras son hade allergi, då gjorde vi oss av med alla djuren. Det är respekt. Vill barnen ibland stanna en extra dag här så ska det respekteras av mamman också, eller? Har vårt  barn kommit för tidigt till världen och är känslig ska man inte respektera det också? Är faktiskt ganska trött på att man alltid bara ska ta hänsyn till barnens föräldrar som är skilda. Det är inte barnens fel men föräldrarna verkar göra så att det ska vara sååå synd om skilsmässobarnen. Varför?

Respekt!

Mao att mamman ska ställa in sitt liv utan barn för ER unges skull. 
    Instagram...LOVALOVISA
  • viseversa
    Mälaröbo skrev 2014-01-09 13:11:24 följande:
    Tycker fortfarande att man ska göra som man skulle gjort om det var ett boende storasyskon. Har svårt att se att ett sjukt barn ska skickas iväg till en släkting pga ett friskt barn. Skulle själv hellre ta det friska barnet och åka iväg om jag var rädd för smitta. Att säga: "Du får inte komma hem för det passar inte oss andra" skulle aldrig falla mig in! Kul känsla för ett barn...
    Instagram...LOVALOVISA
  • viseversa
    Litet My skrev 2014-01-09 13:26:08 följande:
    Nu tycker jag du rör ganska mycket TS

*Barnet har allergi-SJÄLVKLART gör man sig av med djuren då som ansvarstagande förälder (varför är det en större uppoffring från pappans sida än mamman?)

*Mamman ville att barnet skulle skjutsas på pappans tid efter ni legat inne en månad(?) Hur mycket hade pappan barnet under den tiden och hur mycket fick mamman ställa upp då med extraumgänge för er skull?Om nu barnen sagt att pappan inte hade tid med dem, kan det inte vara så det var om många umgängen var inställda?

*Vill barnen stanna en extra dag är det något båda föräldrarna bör vara överens om.

Undrar bara hur mycket extra har denna mamma fått avboka det hon velat göra och planerat pga din sambos barn? Är det mycket kan det ju vara så att hon inget säger just pga du skall börja tjaffsa om att hon skall behålla barnet hemma?

Respekt är också att inte begära att den andra föräldern inte skall behöva lägga sitt liv åt sidan pga pappan och hans nya valt att skaffa fler barn. Det finns liksom ingen koppling eller krav mellan biomamman och er nya baby. Hon har inget som helst ansvar att ha barnen på era umgängesveckor om hon inte kan/vill.
    Amen!
    Instagram...LOVALOVISA
  • viseversa
    Dollan89 skrev 2014-01-09 16:47:48 följande:

Men herregud! 

Du en sak ska du veta, min sambo hade sina barn ALLA dagar som han skulle ha dem den månaden vi låg inne på sjukhus jag och min dotter. Han gjorde inga undantag. Dessutom ringde mamman på HENNES tid att pappan skulle skjutsa dem överallt bara för att hennes bil inte fungerade. Det fanns inget extraumgänge som hon ställde upp på! Han skötte sitt som vanligt de dagarna han hade dem. Så jag tycker att du ska inte snacka om du inte vet fakta!

Det känns väldigt onödigt att få en massa påhopp från skilsmässo mammor i den här tråden. Jag märker hur jävla bittra ni är allihopa mot bonusmammor uppenbarligen. 

Oh My God 

Skilsmässomammor? Så bara för att man inte har samma åsikt som du måste man vara en bitter ensam gammal nucka eller? 
    Instagram...LOVALOVISA
  • viseversa

Ts...Nej du ska inte begära att mamman ska ta barnen varje gång dom är sjuka pga ditt barn som nu dessutom är 8 månader gammalt mao ingen liten bebis längre. Pappan är lika mycket förälder som hon så HAN får se till att ställa upp för sina barn.

Om du inte vill att barnen träffar din bebis när dom är sjuka är det pappas sak att lösa. Det är INTE mammans ansvar att ta barnen på pappans dagar för att du vill det. Som sagt hon kan ha andra planer som hon inte har någon lust att ställa in pga dig och DIN bebis hon faktiskt inte har något ansvar för.

Instagram...LOVALOVISA
Svar på tråden Ska jag utsätta min för tidigt födda för detta?